, , ,

רובוט כיסוח חשמלי אוטונומי Heavy Duty

Mean Green האמריקאית חושפת רובוט כיסוח גדול, מאסיבי וקשוח המופעל חשמלית וכמובן אינו דורש מפעיל. למה זה טוב?

Mean Green האמריקאית משיקה רובוט כיסוח דשא לשטחים גדולים הפועל על טהרת החשמל; נזכיר כי חברה זו השיקה את טרקטורון הכיסוח המקצועי הראשון הפועל על חשמל כבר לפני כשנתיים וחצי, ועתה, לאחר זמן פיתוח ממושך, מגיעה הגרסה נטולת המפעיל.

מכסחת דשא רובוטית חשמלית Mean Green

המכסחת הרובוטית החשמלית מיועדת לבעלי נחלות גדולות עם משטחי דשא נרחבים, כמו גם עבור גננים מקצועיים; אלו האחרונים יכולים להגיע אל אתר העבודה, "לשחרר" את המכסחת בשטח, ובזמן שהיא מכסחת באופן אוטונומי ומבלי להעסיק עובד לשם כך – לבצע משימות ועבודות אחרות. מחברת Mean Green נמסר כי אחד המניעים העומדים מאחורי פיתוח המכסחת החשמלית הרובוטית הוא החוסר המחריף בכוח אדם מקצועי בתחום הפיתוח הסביבתי והגינון, וכמובן – הרצון לחסוך את שכר אותו כוח אדם בסך העלויות.

המכסחת הרובוטית-חשמלית של Mean Green מתיימרת להציע תפעול ותחזוקה זולים משמעותית ביחס למכסחת טרקטורון עם מפעיל אנושי; החיסכון בדלק, בתחזוקה (בכלי הרבה פחות חלקים נעים) וכמובן – בכוח האדם מסתכמים, על פי הצהרות החברה, ב-20-30$ לשעה, לפי מחירי ארה"ב. בשלב זה לא מפרסמת היצרנית מפרט טכני, ביצועים וזמני עבודה וטעינה, אך בצפייה בתמונה הרשמית היחידה אותה פרסמה ניתן לראות תאים פוטו-וולטאים על גב המכסחת, מה שמרמז על לפחות חלק מאגירת האנרגייה באמצעות אור השמש.

החשיפה הרשמית של רובוט הכיסוח נערכה זה עתה בתערוכת גינון ופיתוח נופי גדולה בקנטקי, ארה"ב. במהלך 2020 מתכוונים ב-Mean Green לערוך בחינות וניסויים תחת עומס בתנאי אמת בשיתוף כמה לקוחות גדולים, במטרה להבשיל לכדי ייצור סדרתי. זה האחרון יחל בתחילת 2021. Mean Green אינה מיוצגת בארץ.