זטור משיקה את הפרוקסימה החדש עם עיצוב חריג ומתקדם וחשיפה שונה מהמקובל בפני קהל היעד

זטור Proxima

זטור הצ'כית חשפה במסגרת תערוכת החקלאות Agro Show בפולין את הדור הבא של הזטור פרוקסימה (Proxima) . עיקר החדשות הן בעיצוב; לאחר השקת הקונספט המעוצב על ידי סדנת העיצוב האיטלקייה פינינפארינה ב-2015, הוצג בסוף 2017 ההזטור מייגו'ר (Major) החדש עם עיצוב דומה עד כדי זהות לאותו הקונספט, וסימל בכך לא רק את קו העיצוב העתידי של המותג, אלא הפך לאחד מעיצובי הטרקטורים המושקעים, המקוריים והמוקפדים כיום, בתחום בו העיצוב נחשב פחות מהפרקטיקה. עתה מתרחב השימוש באותו קו עיצוב איטלקי בזטור, ומגיע גם לסדרה Proxima.

זטור פרוקסימה החדש מציין השנה 15 שנים לייצורו, וזו כמובן סיבה טובה לחגוג עם דגם חדש לגמרי. למעשה, מתחת לחופה ומבחינה מכאנית מדובר במעט מאוד שינויים, ומדובר באותה הטכנולוגיה המוכרת; הפרוקסימה מוצע עם מנוע 4.1 ליטר 4-צילינדרי המציע הספקים שבין 76 ל-117 כ"ס ועם שלוש תיבות הילוכים לבחירה: מכאנית 12/12 (בגרסאות ה-CL) עם אופציה להילוכי זחילה, פאוורשיפט דו-שלבי עם PowerShuttle  מכאני 16/16 (בגרסאות ה-GP) ופאוורשיפט תלת-שלבי עם עם העברה אלקטרו-הידראולית 24/24 (בגרסאות ה-HS). המנועים מוצעים בשתי רמות עמידה בתקנים: 3B או שלב 4, בהתאם לדרישות שוק היעד.

זטור Proxima

על פי זטור מיישם העיצוב החדש את דרישת היצרנית מהמעצבים שיפור בשדה הראיה, הן לפנים ולמטה והן למעלה – לטובת עבודה עם כף; החופה החדשה המשופעת לפנים מאפשרת שדה ראיה רחב ונמוך יותר קדימה, והקבינה החדשה – בתוכה כלול הגג, מן הסתם – מאפשרת ראייה יעילה ונוחה יותר כלפי מעלה. הקבינה החדשה כוללת תכנון ומיקום מחדש של מערכות המיזוג (מנוע, צנרת ויציאות) עם הבטחה לשיפור ביעילותה. עוד טוענים בזטור לשיפור באיכות החומרים בקבינה ובאיכות ההרכבה, כמו גם "במערכות נוספות" מבלי לציין פרטים מדוייקים.

נאמנים להצהרתם בדבר היעדרותה השנה של זטור מתערוכת Agritechnica 2019 לא ייחשף הפרוקסימה החדש מעל במה זו, אלא במסגרת לא מעט אירועים והשקות מקומיות קטנות ואינטימיות יותר. למעשה כבר החלו השיווק והמכירות של הפרוקסימה החדש כאשר המסירות הראשונות מתוכננות לתחילת 2020. יבואנית זטור לארץ היא חברת א. ל. טרקטורים מעמק חפר.