, ,

יאנמר מתחזקת בחקלאות

יצרנית המנועים היפנית Yanmar משיקה במסגרת תערוכת Agritechnica 2019 מנועים חדשים שתוכננו בעיקר להניע מיכון חקלאי

יאנמר (Yanmar) היפנית, מיצרניות מנועי הדיזל הקומפקטיים הגדולות בעולם, הודיעה כי תחשוף במסגרת תערוכת המיכון החקלאי Agritechnica 2019 בנובמבר בגרמניה צמד מנועי חדשים. החשיפה בסגרת התערוכה החקלאות אינה מקרית; מדובר בשני מנועים – 4TN101 ו-4TN107 – שתוכננו במיוחד לשרת במגוון רחב של מיכון חקלאי, על כל הדרישות המיוחדות המאפיינות סגמנט זה.

יאנמר מספקת מנועים לאינספור יצרניות – חלקן ענקיות כמו ג'ון דיר – השותלות אותם בטרקטורים, מעמיסים קומפקטיים, מעמיסים טלסקופיים, מלגזות, ציוד מכני הנדסי מגוון ועוד. צמד המנועים החדשים מוגדר כ"עתירי ביצועים", מתקדמים ביותר, חסכוניים ובעלי עקומות הספק וסל"ד המותאמות באופן מיטבי לדרישות ממנועים כאלו. המנועים הוצגו לראשונה במסגרת תערוכת הצמ"ה Intermat 2018 בצרפת, אך אז מדובר היה באבות טיפוס המותאמים לצמ"ה בלבד. עתה, כאמור, תיחשפנה הגרסאות ה"חקלאיות" של מנועים אלו בהאנובר. שני המנועים עומדים בתקני יורו שלב 5, שניהם מוגדשי טורבו ולשניהם מערכת הזרקה בלחץ גבוה במסילה משותפת.

יאנמר 4TN101 הוא הקטן יותר בהיצע; זהו מנוע 4 צילינדרים בנפח כולל של 3.8 ליטר המוצע בטווח הספק רחב: מ-75 ועד 143 כ"ס. על פי יאנמר מציע מנוע זה את צריכת הדלק הנמוכה ביותר בשוק כיום עבור מנועים ברמות ההספק שלו. היצרנית מדגישה את מבנה חלל הבעירה הייחודי ומערכות הקירור שיחד עם מחשב ניהול מנוע מתקדם מבטיחים את דברי היצרנית. מנוע זה ייכנס לייצור סדרתי רק במהלך 2021.

המנוע השני – יאנמר 4TN107 – הוא הגדול והחזק יותר מבין השניים; גם כאן מדובר ב-4 צילינדרים אך הנפח הוא 4.6 ליטר וטווח ההספק נע מ-123 ועד 212 כ"ס. גם כאן מדובר במפרט דומה, אך ההבדל העיקרי הוא בטווח הרחב יותר בו מתקבלים ההספק והמומנט המרביים, בסל"ד הנמוך יותר בו הם מתקבלים ובמומנט המרבי הגבוה משמעותית. אחד ההבדלים התורם לגמישות הגבוהה יותר ולטווח הרחב יותר בו מתקבל הספק ראוי טמון במגדש הטורבו שכאן הוא דו-שלבי, ובכך עולה יעילותו למשך כל טווח הסל"ד בהשוואה למנוע עם מגדש קונבנציונלי. מנוע זה מיועד לאפליקציות מאסיביות ותובעניות יותר, כמו במעמיסים או בטרקטורים המיועדים לעבודה אינטנסיבית במיוחד. מנוע זה ייוצר כבר מסוף שנה זו (2019).