, ,

ג'ון דיר חושפת את סדרה 6M החדשה

מדובר בסדרה חדשה מן המסד, אשר בין היתר מאחדת את הסדרות שהוצעו עד כה – 6M, 6MC ו-6RC לכדי סדרה אחת

ג'ון דיר סדרה 6M החדשה

ג'ון דיר חושפת תמונות ופרטים רשמיים אודות סדרת הטרקטורים החדשה החשובה שלהם – סדרה 6M. בהמשך לחשיפה הראשונה שלנו אודות הכוונה להציג את סדרת הביניים הנרחבת של הירוקים בהאנובר, בנובמבר הקרוב, משחררת ג'ון דיר באירופה כאמור את כל הפרטים החשובים של הסדרה – שכפי שכבר דיווחנו – היא חדשה לגמרי, ואף כוללת גרסאות בעיצוב חיצוני לא מוכר עבור ג'ון דיר: בסיס גלגלים קצר (2.4 מ') וחופת מנוע צרה במיוחד והמוטה חדות לפנים – כבסיסי לעבודה עם כף קדמית, לטובת שדה ראיה משופר לפנים. מדובר בתצורה שלא הוצעה עד כה בטרקטורים של ג'ון דיר.

ג'ון דיר סדרה 6M החדשה

סדרה 6M החדשה מחולקת למעשה לשלוש סדרות משנה: ארבעה טרקטורים עם מנועי 4-צילינדרים בנפח 4.5 ליטר בטווחי ההספק שבין 90 ל-120 כ"ס המוצעים, כאמור, בגרסה קצרה ועם חופה משופעת לפנים. גרסאות אלו, המקוצרות, מציעות רדיוס סיבוב של 435 ס"מ בלבד; שלושה דגמים בתצורה קונבנציונלית עם אותו המנוע – אך בטווחי ההספק שבין 130 ל-145 כ"ס ושלושה דגמים בתצורה המוכרת עם מנועי 6-צילינדרים, בטווחי ההספק שבין 155 ל-195 כ"ס. בכך נותרת סדרה 6M גם במהדורתה החדשה כאחת מסדרות הטרקטורים הגדולות והמגוונות אצל ג'ון דיר, וכפועל יוצא – אחת החשובות שבהן.

ג'ון דיר סדרה 6M החדשה (גרסה קצרה עם חופה משופעת)

סדרה זו ממוצבת כיום בקטגוריית הטרקטורים הרב-משימתיים במשקים קטנים ובינוניים, ולמעשה מייצגת את הדרישה הגוברת כיום לכלים כאלו – אך חזקים וגדולים במקצת מהמקובל עד כה (דוגמת סדרה 5 הנוכחית) וזאת בשל הדרישה הגוברת לציוד חזק ויעיל יותר מצד החקלאים. נציין כי הסדרה החדשה מושקת כמעט במקביל בצפון אמריקה ובאירופה, כאשר בזו האחרונה תיערך ההשקה המלאה בפני הציבור במסגרת תערוכת אגריטכניקה 2019 המתוכננת להיערך בנובמבר, בגרמניה.

ג'ון דיר סדרה 6M החדשה (גרסה ארוכה סטנדרטית)

סדרה 6M החדשה יושבת על שתי שלדות שונות – תלוי בגרסה – חדשות לגמרי, והמבטיחות חוזק נוסף ביחס למוכר בדגמים היוצאים. הקבינה חדשה אף היא עם הבטחה לעוד שדה ראיה, עוד טכנולוגיה נגישה לטובת המפעיל, שיפור בנוחות ובארגונומיות ושיפור בבידוד בפני רעשים; המפרט הרשמי מדווח על רמת רעש של 70 דציבלים באיזור ראש המפעיל – שיפור משמעותי ביחס לקבינות בסדרה היוצאת. הקבינה מונחת על משככים מכאניים והסרן הקדמי משוכך באמצעות מערכת זרועות שתוכננו ומוקמו מחדש, כך שבשורה התחתונה מובטח שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה.

בג'ון דיר מדגישים כי בנוסף לגרסאות עם החזית המשופעת טופל עיצוב חופת המנוע גם ביתר הגרסאות, כך שיהיה צר יותר, נמוך ומשופע יותר לפנים בהשוואה למוכר בסדרה היוצאת, עם הבטחה לשיפור בשדה הראיה גם בדגמים אלו. בכל הדגמים בסדרה 6M החדשה מוצעת קונסולת היגוי חדשה – צרה וצנומה יותר, וזאת בכדי לשפר את שדה וזווית הראיה גם לפנים וכלפי מטה, לכיוון הגלגלים הקדמיים. במקביל שונה עיצוב חלון הגג כאשר גם כאן מובטחים שיפור בשדה הראיה וזווית הראיה – בעיקר לטובת עבודה עם כף או בתוך מבנים מקורים.

קונסולת המתגים וההפעלה המרכזית מצד ימין היא חדשה לגמרי, עם הבטחה לסידור נוח יותר, נגיש יותר וארגונומי יותר עבור המפעיל. הג'וי-סטיק הוא חדש גם כן, ומאפשר תכנות מלא של מגוון פעולות כמו גם היגוי.

ג'ון דיר סדרה 6M החדשה

כטרקטורים רב משימתיים ומגוונים ניתן להתאים את הטרקטור לצורכי הלקוח באופן ניכר, וזאת דרך אינספור אופציות לבחירה – החל בתיבות הילוכים, רמות הספק שונות, כאמור, 3 רמות אבזור שונות, מגוון יציאות הידראוליות, גלגלים וצמיגים שונים ועוד. ג'ון דיר תחל בשיווק סדרה 6M החדשה עוד לפני ההשקה הרשמית בנובמבר, ותציע את הטרקטורים החדשים כבר מסוף חודש זה (ספטמבר 2019). יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם.

ג'ון דיר סדרה 6M החדשה