, , ,

קומבינציה חדשה מקוורנלנד

קומבינציית קלטור ודיסקוסים חדשה מבטיחה עיבוד לעומק במהירות מקסימלית, תוך מינימום אנרגיה

Kverneland Enduro Pro 3000

קוורנלנד (Kverneland) הנורבגית, כיום בבעלות קונצרן קובוטה היפני, משיקה את ה-Enduro 3000 – קומבינציית קלטרת, דיסקוס וצלחות פירור חדשה המיועדת בעיקר להכנת שטחים לזריעה, ליישור ופילוס ולפירור רגבים גדולים. הקומבינציה החדשה מיועדת לשטחים בינוניים וגדולים, ומציעה רוחב עבודה של 3.0 עד 4.9 מ' (במקשה אחת או מתקפל – תלוי בדגם), תלוי בגרסה, ועומק חדירת הלהבים מרבי עמוק במיוחד של 30 עד 35 ס"מ. על פי היצרנית תוכננה קומבינציה קשוחה זו להתמודד עם אדמות כבדות, גם בעיבודים עמוקים ביחס לסוג כלים אלו, בכלל זה אדמות משופעות באבנים.

להבי הקלטרת עשויים פלדה מחוסמת ומכונים Triflex 700; אלו מתיימרים להציע עמידות גבוהה ביותר בפני אבנים ולעמוד בלחץ שחרור של 700 ק"ג, באמצעות קפיצי עלה מאסיביים ותומכות יעודיות. המרווח בין הלהבים עומד על 27 עד 28.5 ס"מ ומרווח הגחון בין תחתית השלדה לקרקע עומד על 87 ס"מ; מידות אלו, טוענים בקוורנלנד, נועדו למזער סתימת המכונה בלכלוך וצמחייה ובמקביל – הפיכה וערבוב טוב של הקרקע המעובדת. בסה"כ מוצעות גרסאות ה- Enduro 3000 החדשות עם 10-18 להבים, תלוי בגרסה.

Kverneland Enduro Pro 3000

להבי ה-Enduro 3000 בנויים בתצורה ייחודית וצרה המוגנת בפטנט, המתיימרת להבטיח חדירה קלה, אחידה וישרה אל תוך הקרקע – במינימום אנרגיה. מדובר בזווית החדירה אל הקרקע של קצה הלהב, עיצוב הלהב התחתון ובתצורת המשכו בחלק העליון, אשר יחד מבטיחים פעולת פילוח, העלאת אדמה מן העומק מעלה והותרת תלמים בגובה אחיד כהכנה לצלחות הדיסקוס והפירור בהמשך.

קוורנלנד מאפשרת התאמה אישית של הקומבינציה החדשה לפי צורכי החקלאי, ובכלל זה – כאמור – כמה מידות רוחב, כמה סוגי להבים, כמה סוגי צלחות פירור וצלחות דיסקוס. כל המכלולים תוכננו להחלפה מהירה ופשוטה ללא כלים מיוחדים גם בשטח.

קוורנלנד מיובאת לארץ על ידי קבוצת הדרך הירוקה .