,

בקרת גובה למרססי קייס

מערכת בקרה ושליטה אוטומטית חדשה מבטיחה את שמירת ה'בום' בגובה קבוע ובטוח אצל מרססי ה'סלף' של קייס. כך זה עובד

חדש במרססי ה'סלף' של קייס: מערכת בקרה אוטומטית חדשה בגובה ה'בום'; החטיבה החקלאית בקייס (כיום חלק מקונצרן פיאט האיטלקי) מודיעה כי מעתה יצויידו מרססי ה'סלף' (העצמאיים הנוסעים בכוחות עצמם) מהסדרות Patriot ו-Trident. מדובר בתוספת בתשלום אותה ניתן להזמין עם הזמנת הכלי כחדש.

מרסס קייס Patriot

המערכת המדוברת נקראת AutoBoom XRT automatic boom height control בשמה המלא, או AutoBoom XRT בקיצור; המערכת מתיימרת לדאוג לגובה קבוע של ה'בום' – וכפועל יוצא גם של נקודת יציאת הרסס – מעל לצמחייה, ובכך למקסם את יעילות מלאכת הריסוס, כיסוי הצמח, עקביות גודל, כמות וזוויות הרסס ובקרה יעילה יותר על העבודה. המערכת פועלת באמצעות שילוב מכאני וממוחשב: חיישני רדאר "מגששים" קדימה ומזהים שינויים במרחק ובגובה הצמחייה לכיוונה נוסע המרסס. מידע זה מועבר למחשב המעבד אותו והמפעיל בהתאמה מערכת הידראולית השולטת מכאנית בהעלאת והורדת ה'בום', והדואגת לביצוע פעולות אלו בהתאם למצב הצמחייה מעליה הוא עובר. כאמור, רצף פעולות זה נעשה אוטומטית, ללא התערבות המפעיל. החיישנים ניתנים לכיול לפי דרישה, כך שניתן לכוונם לעקוב אחר תסכית הצמחייה או הקרקע, כאשר מדובר בריסוס מוקדם.

מרסס קייס Trident

בקייס טוענים כי בנוסף להתייעלות מלאכת הריסוס, לדיוק שלה ולחיסכון בחומר, מצמצמת המערכת במקביל את סיכויי הנזק של ה'בום' כתוצאה מפגיעה בקרקע או בצמחייה סבוכה יותר. הדיוק הרב בשליטה בגובה ה'בום' מאפשר גם ריסוס מגובה רב יחסית, כאשר אין חשש שהרסס יתפזר באופן לא אחיד ובריכוזים שונים. כך ניתן גם לעבוד מהר יותר, על כל היתרונות שבכך.

יבואנית הציוד החקלאי של קייס לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה