, ,

עוד פרטים: דור קומביינים הבא של CLAAS (וידאו)


קלאאס, יצרנית הקומביינים לתבואות הגדולה בעולם, תחשוף במסגרת תערוכת Agritechnica 2019 (נובמבר, גרמניה) את הדור הבא של הקומביינים לתבואות מתוצרתה – סדרה Lexion. בתחילת יוני חשפנו כאן לראשונה את כוונת קלאאס להשיק את סדרת הקומביינים החדשה, אך אז היה זה מידע לא רשמי שרץ ברחבי הרשת. עתה מדובר במידע רשמי – אמנם עדין מוגבל וראשוני – אבל שמגיע מהיצרנית, ומעיתונאים שנכחו באירוע בו נחשפו הכלים, זה עתה בצרפת.
מיותר לציין את חשיבות המוצר הזה בהיצע קלאאס, יצרנית המיכון החקלאי החמישית בגודלה בעולם והגדולה ביותר שהנה בבעלות משפחתית.
כיום מציעה קלאאס חמש סדרות קומביינים שונות הכוללות כלים בטווחי ההספק שבין 158-626 כ"ס ומיכלי תבואה בנפח שבין 4,200-13,500 ליטר; סדרה Lexion היא הבכירה בהיצע, ומחולקת לשתי תת סדרות: Lexion 620-670 (עם 313-435 כ"ס ומיכלי תבואות בנפח שבין 8,000-11,000 ליטר) ו-Lexion 740-780 (עם 408-626 כ"ס ומיכלי תבואות בנפח שבין 9,000-13,500 ליטר).
קלאאס ערכה מסיבת עיתונאים בצרפת, כאמור, במהלכה חשפה את הלקסיון החדש, תחת הסדרות לקסיון 5000, 6000, 7000 ו-8000, בהתאם לגודל ולתפוקה. העיתונאים שנכחו באירוע קיבלו הסבר כללי על הסדרה החדשה וכמה מהעדכונים המשמעותיים שלה, ראו את הציוד במהלך עבודת הדגמה ונאלצו להסתפק במידע כללי בלבד, כאשר המפרט הטכני המלא ורשימת העדכונים והחידושים השלמה עדיין אסורים לפרסום בשלב זה. קלאאס הבטיחה לפרסם את כל המידע הרשמי והמלא בתחילת אוגוסט. קלאאס גם לא משחררת צילומים רשמיים, למעט אחד (המופיע כאן) המשמש כ'טיזר' בלבד, מאחר ולא ניתן להבחין בפרטים ובאלמנטים עיצוביים נוספים. סביר להניח שבקלאאס רצו להכין את דעת הקהל הרלוונטי, לעורר עניין ולמקד את הפוקוס על סדרת הקומביינים החדשה לקראת התערוכה בהאנובר, ולכן בוצעה מסיבת העיתונאים דנן. סביר גם להניח שעוד לפני החשיפה המלאה בתערוכה תשחרר קלאאס תמונות רשמיות ומפרטים מלאים. ע פי הסקירה הגורפת ברוב האתרים הרלוונטיים בעולם – אין ספק שהדוכן של קלאאס בתערוכה בהאנובר יהיה גדוש במיוחד.
אבל מטרת מסיבות עיתונאים כאלו היא בכל זאת להעביר מידע ואת עצם העובדה שהסדרה החדשה בדרך, לכן כן פורסמו פרטים כלליים, המרמזים לגבי עיקר החדשות הצפויות. אז מה ידוע עד כה?
סדרת ה-Lexion החדשה תוצע ב-14 גרסאות שונות כאשר הקטנה ביותר תהיה ה-Lexion 5300 והגדולה ביותר ה-Lexion 8900. מדובר בהגדלת ההיצע העומד לבחירת הלקוח באופן משמעותי – לאחר שבסדרה הנוכחית יש 10 גרסאות שונות בלבד. על פי קלאאס ודיווחים מאותה מסיבת עיתונאים בה הוצגו הדגמים החדשים, למרות הדמיון החיצוני הקיים, מדובר בקומביינים חדשים לגמרי, ובכלל זה מערכות דיש חדשות, תופים חדשים ומערכות עזר ממוחשבות ואלקטרוניות חדשות. גם הקבינה חדשה, אך ללא פירוט בשלב זה, ולגבי המנועים לא ברור בשלב זה האם ימשיכו אותם מנועי מרצדס (ופרקינס בגרסה אחת) לשרת את הסדרה, או שיהיו אלו מנועים חדשים. מה שידוע כבר עתה הוא שבכל גרסאות ה-Lexion החדשות תותקן מערכת צינון מנוע ומכלולי דייש חדשה, יעילה וחסכונית יותר. בקלאאס מבטיחים כי הקומביינים החדשים יציעו את התפוקות הגבוהות ביותר, יכולות העבודה המדויקת והנקייה ביותר ואת מערכות העזר היעילות והמתקדמות ביותר בתחום כיום. הקומביינים החדשים מצוידים בין היתר במכלי זרעים חדשים – המעוצבים באופן שונה והמצוידים במערכות ריקון חדשות – אך גם כאן לא ברור אם יהיו גדולים יותר או יישארו בנפחים שהכרנו בדגמים העכשוויים. על פי עדויות הנוכחים במסיבת העיתונאים ברור כי חלקו העליון של מיכל הזרעים כמו גם צינור הריקון הגלוי לעין נראים חדשים לגמרי, ובתצורות שונות מהמוכר. עוד דווח כי כל גרסאות ה-Lexion תוצענה עם מערכת הזחלים המשוככת המקורית לקלאאס המכונה Terra Trac המאפשרת נסיעה גם על מצע קשה, עד למהירות של 40 קמ"ש.