, ,

קומפקטיים קשוחים מג'ון דיר (וידאו)

ג'ון דיר סדרה 3D

ג'ון דיר סדרה 3D

ג'ון דיר מרחיבה את היצע הטרקטורים הקומפקטיים מתוצרתה עם השקת סדרה 3D החדשה. סדרה זו מצטרפת לסדרות 3E ו-3R המוגדרות כיום כ'טרקטורים קומפקטיים לגינון ותחזוקת חצר' ו'טרקטורים רב-תכליתיים למשימות חקלאיות', בהתאמה.

John Deere 3025D

John Deere 3025D

סדרה 3D החדשה מוגדרת כבסיסית מבחינת אבזור וציוד, אך קשוחה יותר ומיועדת לעבודה של ממש – בקנה מידה קומפקטי, מן הסתם. בג'ון דיר מגדירים את סדרה 3D החדשה כ-Heavy Duty, פשוטה וקלה לתפעול והמתוכננת להתאם למגוון רחב של משימות כטרקטור רב שימושי בחצר, למשימות גינון, שירות מוניציפאלי ועבודה חקלאית במשק. הגיוני, אם כן, שסדרה זו תהיה תחרותית יותר במחיר, ואצל היצרנית מדגישים נקודה זו – למרות שעד כה לא פורסמו מחירים. בג'ון דיר מגיבים עם סדרה חדשה זו אל מול העלייה הגוברת של מכירות טרקטורים רב תכליתיים קומפקטיים בשוק האמריקאי, בעיקר אל מול הצלחת מותגים מהמזרח המציעים על הנייר ביצועים דומים, לעיתים אף עדיפים בהשוואה לטרקטורי פרימיום בתחום (בהם ג'ון דיר, קובוטה ועוד) אך במחיר נמוך משמעותית. סדרה 3D אמורה להציע את כל היתרונות והיכולות המוכרים מהסדרות 3E ו-3R אך עם אבזור מופחת ותיבת הילוכים בסיסית במטרה להוריד את מחיר הרכישה, אך לא רק; סדרה זו פונה אל צרכנים הנדרשים ליכולות עבודה של ממש, לא תמיד בתנאים האופטימאליים, ושעבורם לא מעט מאביזרי הפינוק והנוחות הנם מיותרים.

John Deere 3035D

John Deere 3035D

עם השקתה מכילה הסדרה 3 גרסאות: 3025D, גרסת הבסיס עם 25 כ"ס; 3035D (עם 35 כ"ס וגרסת הקצה – ה-3043D עם 43 כ"ס. משקל הטרקטורים עומד על כ-1.26 טון, תלוי בגרסה, וכושר הגרירה (ללא בלמים) עומד על כ-2.0 טון. תיבת ההילוכים היא מכאנית, הן בכדי להציע פשטות מכאנית לטובת אמינות, והן בכדי להוזיל עלויות. התיבה כוללת 8 הילוכים לכל כיוון, המחולקים לשני יחסי העברה (גבוה ונמוך). ידית ההילוכים ממוקמת בצמוד לכנף ימין, תוך הבטחה לתפעול אינטואיטיבי נוח וקל. כל הגרסאות בסדרה 3D מוצעות עם הינע כפול כאבזור סטנדרטי.

כמו רוב הטרקטורים הקומפקטיים – בכלל ולבטח מתוצרת ג'ון דיר – מוצעים גם הטרקטורים מסדרה 3D עם כמה סוגי וגדלי חישוקים וצמיגים, למגוון שימושים – מגלגלים עם צמיגים לנסיעה מרובה על מצע קשה, עבור בצמיגים למדשאות ועד לצמיגים לעבודות חקלאיות.
בג'ון דיר נדיבים עם האחריות לדגמי סדרה זו, ומבטיחים אחריות למשך שנתיים או 2,000 שעות עבודה. תיבת ההילוכים מקבלת אחריות של 2,000 שע"מ או שש שנים (!).

John Deere 3043D

John Deere 3043D

יבואנית הטרקטורים הקומפקטיים, ציוד הגינון ורכבי העבודה של ג'ון דיר לארץ היא חברת י. קמחי ובנו. מהחברה נמסר כי בשלב זה לא ידועים פרטים רבים אודות הסדרה החדשה ולכן טרם גובשה ההחלטה האם ומתי לייבא אותה.