, ,

דור קומביינים חדש מקלאאס

קלאאס לקסיון החדש – תמונת ריגול

בראשון לאוגוסט מתוכננת קלאאס הגרמנייה להשיק ולחשוף את הדור הבא של סדרת הקומביינים לקסיון (Lexion). קלאאס היא חברה בבעלות משפחתית – כיום בהנהלת הדור השלישי למייסדים – והיא יצרנית הציוד והמיכון החקלאי החמישית בגודלה בעולם והגדולה ביותר מבין היצרניות שנותרו בבעלות משפחות המייסדים. קלאאס היא גם יצרנית הקומביינים – לתבואות ולירק – הגדולה בעולם, וברוב השווקים – בפער משמעותי. מכאן שהשקת דור חדש של מוצר הדגל של החברה הוא בהחלט אירוע רב משמעות.

קומביין תבואות קלאאס Lexion 650

קומביין תבואות קלאאס Lexion – הדור העכשווי

קלאאס לקסיון היא סדרת קומביינים לתבואות הכוללת כיום עשר גרסאות המחולקות לשתי קבוצות: הגרסאות 620 עד 670 עם 313-435 כ"ס, והגרסאות 740 עד 780 עם 408-626 כ"ס. למעט גרסה אחת (קלאאס לקסיון 760 המונעת במנוע פרקינס) כל הקומביינים מונעים באמצעות מנועי מרצדס.
קלאאס לא מפרסמת שום פרט טכני או ויזואלי אודות הסדרה החדשה והמידע ברשת מוגבל אף הוא, וכולל רק כמה תמונות של אבות טיפוס שנצפו בגרמניה במהלך העברתם מאתר לאתר או החונים בהיחבא בחצרות משקים פרטיים, שם הם ככל הנראה מבצעים את מבחני השדה האחרונים לקראת הייצור. למרות המעטפת הדומה באופן כללי למוכרת עד כה בסדרה זו, ניתן לראות קבינה שונה, ככל הנראה חדשה מן המסד, על גג הקבינה חיישנים חדשים שלא ראינו עד כה ושייעודם לא ברור בשלב זה, גלגלים גדולים יותר וחיפויי צד המעוצבים באופן שונה.
בקלאאס מתייחסים לסדרת הלקסיון החדשה כחדשה לגמרי, ואף מכנים אותה כ"מהפכה בעולם הקומביינים לתבואות", לא פחות. החשיפה המלאה צפוי להתרחש כאמור עד לראשון באוגוסט השנה, והכלים ישווקו לקראת עונת 2020.