מק'קורמיק X5
,

מק'קורמיק: שיפור סדרה X5

מק'קורמיק X5

מק'קורמיק X5

מק'קורמיק, חברה אחות ללנדיני האיטלקייה הנמצא בבעלות קבוצת Argo Tractor, משיקה את הדור הבא של הטרקטורים הרב תכליתיים מתוצרתה מסדרה X5.
הטרקטורים החדשים קיבלו נגיעות וליטושים קלים בעיצוב החיצוני ובסביבת המפעיל, בעיקר סביב סעיפי הארגונומיות והבידוד ששופרו, כאשר עיקר החדשות מתייחסות להרחבת היצע תיבות ההילוכים העומדות לבחירת הלקוח, ומנוע חדש.
סדרה X5 כוללת שלוש גרסאות בהספקים של 99, 107 או 113 כ"ס (מרבי) המגיעים ממנועי דויץ 4-צילינדריים בנפח 3.6 ליטר; מנועים אלו מחליפים מנועי פרקינס שהותקנו בדור הקודם של סדרה זו. טרקטורים אלו מוצעים כסטנדרט רק בגרסת קבינה סגורה וממוזגת, והם כוללים סרן קדמי מחוזק במטרה לאפשר עבודה בטוחה ונוחה גם עם כף קדמית. אלו טרקטורים שתוכננו לפעול בסביבה חקלאית מעורבת, ובכלל זה ברפתות ובדירים.

מק'קורמיק X5

מק'קורמיק X5

תיבות ההילוכים כוללות בין היתר תיבות 12+12 בגרסאות Power Four (עם High ו-Low), XtraShift, synchro shuttle עם מצמד יבש, power shuttle עם מצמד רטוב, תיבת powershift עם 12 הילוכים לאחור ו-36 לפנים, תיבת 24×24, ועם קבוצת הילוכי זחילה (48×16). עוד אופציה חדשה היא תיבת 12+12 המאפשרת מהירות מרבית של 40 קמ"ש בסל"ד נמוך יותר – לטובת ניידות מנהלתית חסכונית על הכביש. אופציה נוספת היא תיבה המאפשרת עבודה במצב eco עם ה-PTO, כאשר אין צורך במלוא ההספק במטרה לחסוך גם כך בדלק.
במקביל להרחבת היצע גרסאות תיבות ההילוכים מודיעה מק'קורמיק גם על שיפור מערכות הבלימה בטרקטורים מסדרה X5. יבואנית מק'קורמיק לארץ היא חברת דוד צ'פניק