, ,

CLAAS משקיעה בטרקטורים

סדרות הטרקטורים של קלאאס

קלאאס הגרמנייה, למי שפחות בקי בנבכי יצרנית זו, מציעה גם לא מעט טרקטורים; ההיצע רחב ומגוון ומתחיל בדגמי המטעים והכרמים Nexos עם 72 עד 112 כ"ס ומגיע עד לדגמי ה-Xerion הגדולים והייחודיים המציעים עד 530 כ"ס. כבר ב-1997 הפתיעה קלאאס עם השקת הטרקטור הייחודי Xerion – המיוצר עד היום. קלאאס רכשה את פעילות הייצור החקלאי והטרקטורים של רנו הצרפתייה ב-2008 (סופית; המהלך החל כבר ב-2003) ומפעלי רנו הפכו לבסיס ייצור הטרקטורים העיקרי של קלאאס. עוד קודם לכן הוחל בשת"פ עם קטרפילר, כאשר קלאאס שיווקה את דגמי הצ'לנג'ר באירופה וקטרפילר את הקומביינים של קלאאס בצפון אמריקה.
בסה"כ מציעה כיום קלאאס למעלה מ-50 דגמים וגרסאות טרקטורים שונות, המחולקים ל-6 סדרות עיקריות.

פס ייצור הרכבת טרקטורים במפעל קלאאס בצרפת

קלאאס מיוצגת בישראל על ידי חברת אגרו תמיר מכפר תבור, שאינה מציעה את הטרקטורים של המותג אצלנו מסיבות 'פוליטיות מסחריות' בינה ובין יתר המותגים אותם היא מייצגת, מאחר וספינות הדגל של קלאאס בארץ הם הקומביינים לירק ולתבואות, ולהם קדימות מבחינת היבואנית לעומת יצרניות אחרות, והיא מייבאת טרקטורים של פנד ו-ואלטרה, ואינה מעוניינת בקניבליזציה אצלה בבית.

קלאאס Xreion הייחודי; עד 530 כ"ס

קלאאס Xreion הייחודי; עד 530 כ"ס

למרות זאת, בקלאאס מעלים הילוך בכל הקשור לייצור טרקטורים, בעיקר בשל ההצלחה של המותג במרכז אירופה (בעיקר) ולאור העלייה המתמדת בנתוני המכירות – עד כדי קושי לעמוד בדרישה מבחינת יכולת ייצור. נוסיף על כך את התוצאות העסקיות של שנת 2018 שהסתיימה עם מחזור שיא במכירות הקונצרן – 3.9 מיליארד יורו – והנה בסיס הגיוני ומתבקש להרחבת הפעילות וההשקעה בפיתוח ובייצור.
קלאאס הודיעה זה עתה על תוכנית תלת-שנתית שהיא נמצאת כבר בעיצומה, בדבר הרחבת ושדרוג מפעל הייצור בעיקרי שלה בצרפת (לטרקטורים) תוך הפיכתו ל"מפעל מהמתקדמים מסוגו בעולם", על פי הצהרתה. התוכניות מדברות על סיום הפרויקט במהלך 2020 כאשר בסיומה לא רק יעמוד לרשות היצרנית מפעל מתקדם והבנוי לעמוד בכל הסטנדרטים העתידיים, אלא גם העלאת כושר הייצור בכ-30%. דגש רב הושם בשיפור הלוגיסטיקה, בהתייעלות, בהכנסת חלקים אוטומטיים לחלוטין את פס הייצור, במטרה למקסם את ביצועי ותפוקת המפעל החדש.

קלאאס נקסוס (Nexos) למטעים ולכרמים

קלאאס Nexos למטעים ולכרמים