ג'ון דיר חושפת מידע נוסף בדבר פיתוח מכסחות דשא אוטונומיות בו היא משקיעה. ענקית המיכון החקלאי האמריקאית חברה ל-Precision Makers ההולנדית – חברה המתמחה בטכנולוגיית שליטה ובקרה אוטונומיות למיכון וציוד מגוון – ויחד הן נמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים של מכסחת דשא אוטונומית, תוך כוונה להגיע לכדי בשלות ייצור סדרתי.
זה סוד גלוי שבג'ון דיר עוסקים בפיתוח מכסחות דשא אוטונומיות – במקביל לפיתוח טרקטורים וציוד אוטונומי נוסף – מזה מספר שנים. עתה מפרסמת החברה לראשונה תמונות רשמיות כמו גם מודה באמצעות הודעה לתקשורת על קיום המיזם ושיתוף הפעולה עם Precision Makers ההולנדית. מאני גאן, אחראי תחום הציוד לתחזוקת מגרשי גולף בג'ון דיר, מסביר כי "בשל הצורך המתמיד בתחזוקה ברמה הגבוהה ביותר במגרשי הגולף – מהווה כוח האדם פאקטור מכריע עבור מנהלי אתרים שכאלו". הוא טוען עוד כי בשל עובדה זו ובשל הצורך בכוח אדם מיומן, מדובר בהוצאה משמעותית ביותר ומצטברת לאורך זמן. "אנו יודעים כי שוק זה מחפש פתרונות אוטונומיים לעניין הכיסוח והתחזוקה, ואת אלו אנו מנסים לספק יחד עם Precision Makers".

מעבר להצהרת הכוונות ולפרסום תמונות, כאמור, לא מפרסמות שתי החברות כל מידע נוסף לגבי הציוד הנמצא בפיתוח. סביר להניח כי מדובר במערכות שתחוברנה למכסחות סטנדרטיות, ובכך תהפוכנה אותן לאוטונומיות, קרי: עצמאיות ביכולותיהן ללא הצורך במפעיל בשר ודם. הטכנולוגיה הרי כבר קיימת, וקל לנחש שבין היתר מסתמכות מערכות אוטונומיות אלו עבור מכסחות על ניווט לווייני, חיישני מרחק ומגע, יכולת לעבוד על פי מדדים שיוכנסו למערכת (גודל, מיקום וגבולות השטח הרלוונטי), מערכות בטיחות שונות וכיו"ב. בעצם – די להביט על תחום המכסחות הביתיות הרובוטיות בכדי להפנים שהיכולת כבר כאן.
עתה נותר רק להמתין ליציאת המכסחת האוטונומית הראשונה לשוק, כאשר בג'ון דיר בוודאי מקווים שאף יצרנית אחרת לא תשיג אותם בכך.