ניו הולנד עומדת לחשוף בסוף חודש זה (פברואר) במסגרת תערוכת SIMA בפריז מערכת חדשה המיועדת לכל הטרקטורים מתוצרתה (למעט הדגמים הקומפקטיים) המאפשרת להזיז את הטרקטור לפנים ולאחור ואת הזרועות האחוריות מעלה ומטה באמצעות כפתורים הממוקמים על הכנף האחורית. מדובר במערכת חדשה ומתקדמת בהשוואה למערכות וותיקות יותר דומות לה, המוצעות זה מכבר הן אצל ניו הולנד והן אצל יצרניות נוספות.

ניו הולנד Smart Fender Control

ניו הולנד Smart Fender Control

המערכת מכונה Smart Fender Control היא מיועדת לאפשר למפעיל אחד לחבר ולנתק ציוד רתום או נגרר בבטחה וללא הצורך במכוון, עם שליטה טובה ובטוחה משמעותית בכלל המערכות בהשוואה למנגנונים הוותיקים יותר המוכרים בתחום.
המערכת החדשה של ניו הולנד מאפשרת לתפעל ולשלוט – מחוץ לטרקטור, כאמור – בתזוזת הטרקטור לפנים ולאחור, בהרמת ובהורדת הזרועות, בהזזתם שמאלה וימינה ואף בהפעלת ובניתוק ה-PTO. כל המהלכים מבוקרים באופן חשמלי. בנוסף, ניתן להעלות או להוריד את סל"ד המנוע, ואף לכבותו באמצעות המערכת.

ג'ון דיר Hitch Assist

ג'ון דיר Hitch Assist

יש להדגיש כי גון דיר מציעה מערכת דומה – עם פחות פונקציות – מאז סוף 2013 תחת השם Hitch Assist, אך זו מיועדת לטרקטורים הקומפקטיים מהסדרות 3 ו-4 בלבד. המערכת של ניו הולנד מוצע ככל הנראה לכל סדרות הטרקטורים של היצרנית, כאמור, למעט הקומפקטיים.
בשלב זה אין בידינו פרטים נוספים, ולא ברור האם מדובר במערכת שתוצע ללא תוספת עלות בכל הכלים הרלוונטיים, או שמדובר בתוספת הכרוכה בתשלום נוסף. עוד ידוע לנו כי המערכת תוצע גם במקביל – או תוך זמן קצר – בדגמי קייס, שרובם ככולם דומים עד זהות לדגמי ניו הולנד, למעט העיצוב החיצוני והצביעה.