מנוע Kohler K-HEM
, , ,

המהפיכה ההיברידית של Kohler

מנוע Kohler K-HEM

מנוע Kohler K-HEM

קוהלר האמריקאית (Kohler) משיקה מנוע היברידי חדש, המשלב מנוע דיזל קומפקטי עם מנוע חשמלי המיועד למגוון ציוד ומכונות קומפקטיות בתחומי הצמ"ה והחקלאות. לא היינו מתעכבים יותר מדי על ידיעה שכזו, אלמלא מדובר היה במהלך שישפיע על מגוון רחב מאוד של כלים וציוד, כזה שגם אצלנו ניתן יהיה לרכוש כחדש בטווח הזמן הקרוב. קוהלר, נזכיר כאן, היא מספקיות המנועים הגדולות בתחום הצמ"ה הקל, הגנרטורים והמדחסים וציוד חקלאי קומפקטי, בראשו מעמיסים קומפקטיים וזעירים וטרקטורים. המנוע החדש טומן בחובו פוטנציאל עצום, שכן השילוב בין יחידת הכוח הקונבנציונלית בדמות מנוע דיזל קטן וחסכוני לבין מנוע חשמלי, ה"מגבה" אותו ה"תומך" בו עם אספקת כוח נוסף, הופך את המנוע ההיברידי החדש – K-HEM שמו – למנוע קומפקטי במשקלו ובממדיו, חזק בהשוואה למנוע דיזל רגיל בגודל דומה וחסכוני באופן חסר תחרות בסגמנט. במילים אחרות: קוהלר מציעה מעתה מנוע קומפקטי וחסכוני המתאים למגוון רחב של יצרניות וציוד, שתוכלנה להציע בתורן ללקוחותיהן כלים מתקדמים, נקיים ובעיקר – חסכוניים יותר.

מנוע Kohler K-HEM

מנוע Kohler K-HEM מתאים למגוון רחב ביותר של מעמיסים קומפקטיים, מיני מעמיסים וטרקטורים קומפקטיים – הן במגזר החקלאי והן במגזרים נוספים

המניע העיקרי, כפי שמסבירים בקוהלר, להשקת ה-K-HEM עתה, הם חוקי פליטת הגזים הרעילים המחמירים עבור ציוד מכני הנדסי וחקלאי הנכנסים לתוקף עתה, בתחילת 2019. היצרניות נאלצות לבצע שינויים והתאמות רבות למנועי הציוד שלהם במטרה להמשיך ולהציעם עומדים בתקנים החדשים. מאחר ורוב המנועים בסגמנטים אלו הם מנועי דיזל, נדרשים שינויים ועדכונים רבים בכדי לעמוד בתקנים החדשים, והמשמעות היא לא פעם – מעבר להשקעות הכספיות הניכרות – עלייה במשקל וצמיחה בממדים. קוהלר מתיימרת להציע פתרון כולל קומפקטי ויעיל ביותר, שכן הרעיון הבסיסי הוא "שילוב כוחות" בין דיזל לחשמל, מה שמאפשר מנוע דיזל קטן וחסכוני יחד עם מנוע חשמלי קומפקטי בצמוד לו, אשר יחד מציעים תפוקה והספק שאינם פחותים – ולרוב אף עולים על מנוע דיזל סטנדרטי מקביל.

מנוע Kohler K-HEM

מנוע Kohler K-HEM

בקוהלר K-HEM משולבים מנוע דיזל 4-פעימתי בעל 3 צילינדרים בנפח 1,024 סמ"ק המייצר 24.1 כ"ס. מנוע זה עומד בפני עצמו בתקני פליטת המזהמים משלב 5. על פי קוהלר יספק מנוע הדיזל את הכוח הנדרש ברוב זמן העבוד של הציוד בו הו מותקן, כאשר המנוע החשמלי – 48v המציע 9 קילו-ואט, שהם שווי ערך ל-12.1 כ"ס – מצטרף למאמץ רק בעת הצורך, כאשר יש דרישה ל'פיק' של כוח והספק. בסה"כ מציע המנוע הספק משולב מרבי של 36.2 כ"ס. שיטה זו מאפשרת גם לכייל את מנוע הדיזל למצב Ideal, קרי" מצב עבודה בסל"ד קבוע בו המנוע מציע את התפוקה הגבוהה ביותר ביחס לצריכת הדלק, ללא קשר למהירות או העומס על הכלי. המנוע החשמלי "נחלץ" לעזרת מנוע הדיזל בעת הצורך, כאמור, וכך מוצעת חבילה המתנהגת כמנוע קומפקטי וחסכוני בתחום צריכת הדלק, פליטת הגזים והרעשים, וכמנוע גדול יותר בתחום ההספק והמומנט.
קוהלר מציעה את המנוע החדש ליצרניות המייצרות טרקטורים ומעמיסים קומפקטיים, מכסחות דשא עצמאיות, גנרטורים, מדחסים, רתכות וכל ציוד אחר המופעל על ידי מנועי דיזל. עוד במהלך שנה זו אנו צפויים לראות ציוד וכלים בהם מותקן המנוע ההיברידי החדש של קוהלר.

מנוע Kohler K-HEM

מנוע Kohler K-HEM