, ,

פרה זמירה מצרפת


חברת אגרו תמיר החלה לשווק בארץ מכונת פרה-זמירה מתוצרת Pellenc הצרפתייה. הדגם המדובר הוא ה-VISIO pruner המציע יכולות גיזום מהיר, מתוחכם וסלקטיבי לגפנים וגידולים נוספים, והמותקן על חלקו הקדמי של הטרקטור. Pellenc מציעה – כאופציה – למערכת זו טכנולוגייה המאפשרת עקיפת עמודים מהירה ויעילה של מנגנון הגיזום (Visionic), ובכך מתאפשרת מהירות עבודה של עד 8 קמ"ש, ללא הצורך בהתערבות המפעיל. גשש המחובר לקדמת המכונה פוגע בעמוד ומוזז הצידה, והוא מפעיל מנגנון המסית את יתר המערכת סביב לעמוד. שיטה זו מוכרת בין היתר ממכסחות ה"יודעות" לעקוף עמודים וגזעי עצים.

גיזום הענפים מתבצע באמצעות דיסק עגול הבנוי מחלק קבוע עם להבים וגלגל להבים המסתובב על גבו. בכך גורם סיבוב חלק אחד של הדיסק לחיקוי פעולת הגיזום, בדומה למזמרה, וכך מתקבל חתך נקי וישר, ללא שברים או ריסוק הענף, לדברי היצרנית, ובמקביל ניתן, כאמור, להגיע למהירויות עבודה מרשימות, פי כמה ממהירות עבודה ידנית. הדיסקים לחיתוך ניתנים לסיבוב על צירם – בהתאם לצורך ולצד של השיח בו מתבצע הגיזום.

מערכת ה-VISIO pruner מופעלת הידראולית ודורשת ספיקה נמוכה להפעלתה – 17 עד 37 ליטר/דקה. המפעיל יכול לבחור מבין 2 מצבי עבודה, בהתאם לציפיות, אורך ועובי הענפים לגיזום: HD לתנאים קשים יותר ו-MD לתנאים סטנדרטיים.
פרטים נוספים ניתן לקבל אצל היבואנית, אגרו תמיר מכפר תבור.