סאמה Dorado Natural
סאמה Dorado Natural

סאמה Dorado Natural

סאמה האיטלקייה (SAME), יצרנית טרקטורים בבעלות קבוצת SDF (האיטלקייה אף היא) משיקה את הדור הבא של סדרה דוראדו, תחת השם Dorado Natural. כמו בסדרות הדוראדו הקודמות, כך מציעה גם הסדרה החדשה טרקטורים קומפקטיים ובינוניים בממדיהם ובהספקיהם, המיועדים לשמש ככלים רב תכליתיים למגוון רחב של שימושים, כפי שנדרש במקשים קטני ובינוניים, משקים מעורבים, רפתות ודירים ובכלל זה עבודות עם כף קדמית.

סאמה Dorado Natural

סאמה Dorado Natural

בשלב ההשקה כולל ההיצע 4 דגמים – דוראדו 70, דוראדו 80, דוראדו 90 ודוראדו 100 (עם 65, 75, 88 ו-97 כ"ס בהתאמה), והוא מהווה מעתה את הנציגות העדכנית והמתקדמת ביותר של הסדרה הוותיקה, כאשר הסדרות Dorado ו-Dorado Classic תמשכנה להימכר כדור קודם של הסדרה, בעיקר לשווקים פחות מפותחים מבחינת דרישות תקני זיהום האוויר וצריכת הדלק שבהם.

סאמה Dorado Natural

סאמה Dorado Natural

סדרה Dorado Natural מונעת באמצעות מנוע מסדרה Farmotion – פרי פיתוח עצמי של SDF, וכאן הוא בגרסת 3 הצילינדרים בנפח 2.9 ליטר שלו, עם טורבו, הזרקת מסילה משותפת ומצנן ביניים.

סאמה Dorado Natural

סאמה Dorado Natural

היצע תיבות ההילוכים כולל שתי אפשרויות; התיבה הסטנדרטית היא 15F/15R המחולקת לשלוש קבוצות של 5 הילוכים המאפשרת מהירות מרבית של 40 קמ"ש ומהירות מינימאלית של 287 מטרים בדקה. כאופציה מוצעת תיבת 30F/15R הדומה לתיבה הסטנדרטית אך הכוללת העברה נוספת והיא מתאימה יותר לעבודות הדורשות מהירות זחילה ו/או טווח רחב יותר של שימוש. גם כאן המהירות המרבית היא 40 קמ"ש אך מהירות הזחילה מגיעה לכדי 237 מטרים לדקה, כמינימום. בשתי התיבות מושגת המהירות המרבית ב-1,870 סל"ד. גם יציאות הכוח מוצעות בכמה קונפיגורציות – בהתאם לצרכים, כאשר מהירויות 540/540 Eco הן סטנדרט וכאופציה ניתן לבחור במהירויות 540/540Eco/1,000. הזרועות האחוריות מסוגלות להרים 2,500 ק"ג בסטנדרט, כאשר גם כאן ניתן להתאים את היכולות לצרכים עם אפשרות לבחור כאופציה זרועות המסוגלות להרים עד 3,500 ק"ג, הודות למנגנון הרמה מחוזק; בשני המקרים משרתת משאבה הידראולית בספיקה של 50 ליטר/דקה.

סאמה Dorado Natural

סאמה Dorado Natural

הקבינה היא חדשה ומבטיחה שדה ראייה מעולה לפנים, בין היתר הודות לעובדה שניתן לקפל את השמשה הקדמית מעלה. הקבינה מחוברת למרכב באמצעות תושבות משככות המבטיחות למזער את הוויברציות והרעשים בתוכה. עיצוב חופת המנוע חדש אף הוא, והוא נועד לעזור בקבלת שדה הראיה היעיל לפנים, בעיקר בעבודה עם כף. כל סביבת המפעיל היא חדשה כאן, וחלק ממכלולי התפעול, השליטה והבקרה עוצבו מחדש, במטרה להציע יעילות ונוחות משופרות עבור המפעיל, בעיקר לאורך זמן.
יבואנית סאמה לארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר

סאמה Dorado Natural

סאמה Dorado Natural