KOHLER Hybrid Energy Module
,

מנוע היברידי מ-Kohler

KOHLER Hybrid Energy Module

KOHLER Hybrid Energy Module

יצרנית המנועים האמריקאית קוהלר (Kohler) משיקה יחידת כוח היברידית המוצעת כמנוע עבור ציוד חקלאי, צמ"ה, ציוד נגרר כמו גנרטורים או מדחסים וכיו"ב. מדובר ביחידה ההיברידית הראשונה בשוק המוצעת ככזו "מהמפעל", לשימוש והתקנה בציוד מגוון כחלופה למנועי בעירה פנימית סטנדרטיים.
חטיבת המנועים בקוהלר (חברה העוסקת במגוון תחומים, נוסדה ב-1873) התמחתה רוב שנותיה בעיקר בייצור מנועי בנזין ליישומים שונים, עד שב-2007 רכשה את יצרנית מנועי הדיזל האיטלקייה לומברדיני (Lombardini) ומאז מציעה מגוון רחב של מנועי דיזל קומפקטיים עבור יצרניות ציוד גינון, צמ"ה קל, גנרטורים ומיכון חקלאי.

KOHLER Hybrid Energy Module

KOHLER Hybrid Energy Module

המנוע החדש של קוהלר מכונה K-HEM, קיצור של KOHLER Hybrid Energy Module. היחידה מורכבת משילוב של מנוע דיזל קומפקטי ומתקדם המציע 24.1 כ"ס, אליו משודך מנוע חשמלי 48v המציע כוח רציף של 12.1 כ"ס ו'פיק' של כוח מרבי העומד על 20.1 כ"ס. מנוע הדיזל עומד בתקני פליטת מזהמים שלב 5 העדכניים ביותר כיום לסוג מנועים כזה. המנוע החדש מצוכנן כך שאת הכוח הרציף מספק מנוע הדיזל, כאשר עת יידרש כוח נוסף ('פיק') מצטרף המנוע החשמלי למאמץ. מאחר ומדובר במנועים שמתוכננים ברוב זמנם לעבוד בסל"ד קבוע, תוספת הכוח המגיעה מהמנוע החשמלי תאפשר להם להמשיך ולפעול באופן דומה, כאשר המנוע החשמלי יהווה את התוספת הנדרשת בכל מצב. בכך מוצע למעשה מנוע דיזל עם צריכת דלק קבועה יחסית, היכול להציע מעתה עוד כוח וביצועים (הודות לעזרה החשמלית) מבלי להעלות את הבלאי, רמות הרעש וכמובן – צריכת הדלק.
יחידת הכוח המשולבת החדשה של קוהלר תציע עבור יצרניות רבות הרחבה עדכנית ומתבקשת של הציוד המוצע על ידן, מאחר ורוב היצרניות אינן עוסקות בפיתוח וייצור מנועים בעצמן, והאפשרות לרכוש יחידה היברידית מהמוכן תאפשר כמובן הרחבת ההיצע ה'ירוק' והנקי יותר עבור יצרניות אלו.

KOHLER Hybrid Energy Module

KOHLER Hybrid Energy Module