רובוט כיסוח הוסקוורנה 535XAWD

הוסקוורנה השבדית מפרסמת פרטים ראשונים אודות 2 מכסחות דשא רובוטיות – כפולות הנעה; מדובר בהרחבת היצע המכסחות הרובוטיות של היצרנית – הנחשבת לאחת המובילות בתחום – כאשר המכסחות החדשות מציעות יכולות כיסוח גם במדשאות משופעות בעליות וירידות. בהוסקוורנה מצהירים על כושר טיפוס – וכיסוח – של עד 70% (שווה ערך ל-31.5 מעלות), וזאת בהשוואה ליכולת הטיפוס של המכסחות הרובוטיות אותן הציעה היצרנית עד כה, עם ההינע האחורי בלבד, שעומדת על 45% (שווה ערך ל-20.25 מעלות).

רובוט כיסוח הוסקוורנה 535XAWD

רובוט כיסוח הוסקוורנה 535X AWD

שתי המכסחות החדשות – הוסקוורנה 435XAWD והוסקוורנה 535XAWD – מיועדות למדשאות בגודל של 3,500 מ"ר, כאשר עד כה לא פורסם המפרט המלא של הדגמים, כך שלא ברור מה מבדיל בין 2 הגרסאות. כמו כן לא ידועים בשלב זה משקל המכסחות ומידותיהן המדויקות. ההינע הוא כמון חשמלי ומקור הכוח הן סוללות נטענות. על פי היצרנית מייצרות המכסחות החדשות רעש מרבי של 62 דציבלים בלבד, מה שמאפשר כיסוח דשא סביב לשעון, גם בקרבת מגורי אדם או בשעות המנוחה.
המכסחות בנויות משני חלקים עם חיבור פירקי ביניהם, כאשר החלק הקדמי כולל את יחידת הכיסוח, והחלק האחורי שני גלגלים מונעים נוספים. המכסחות כוללות את כל הטכנולוגיה המקובלת כיום בתחום, ובכלל זה יכולת טעינה אוטומטית כאשר יש צורך בכך, כיסוח מלא ומדויק בשטח נתון, עבודה רציפה, כמה סוגי כיסוח (ריסוק או כיסוח, בכמה גבהים) וחיישני מרחק והתראה.
הוסקוורנה תחל בשיווק הרובוטים לכיסוח כפולי ההנעה באביב 2019. עד אז, מן הסתם, יפורסמו כל הפרטים החסרים, כמו גם המחיר. הוסקוורנה מיוצגת בארץ על ידי חברת הגרעין