מעמיס אופני שפר 2630
מעמיס אופני שפר 2630

מעמיס אופני שפר 2630

מומחית המעמיסים הקומפקטיים הגרמנייה שפר (Schäffer) משיקה מעמיס חדש המיועד בראש ובראשונה לתפקד בסביבה חקלאית, עם דגש על משקי חי; השקת המעמיס יותר ממרמזת על אופי השימוש, מאחר וההצגה לציבור נערכה במסגרת תערוכת הציוד למשקי החי הגדולה באירופה –EuroTier, שהסתיימה זה עתה בגרמניה.
שפר 2630 מיועד לשמש הן כנושא כלים מגוונים והן כמעמיס סטנדרטי – עם כף או מזלג. לפיכך יכול הלקוח להזמין את הכלי בהתאמה המקסימלית לדרישותיו, לפי סוג הקבינה, ספיקת המשאבה ההידראולית, סוג זרועות הכף (2 אורכים), וכמובן – בחירה מתוך היצע רחב מאוד של גלגלים וצמיגים, סוגי כפות ומלגזות וציוד מתחבר נוסף, בכלל זה הידראולי. שפר 2360 מוצע בשתי גרסאות מרכב – קבינה פתוחה או סגורה וממוזגת, במשקלי עבודה של 2,100 ו-2,300 ק"ג, בהתאמה. מגוון סוגי צמיגים מאפשר רוחב חיצוני בטווח שבין 102 ל-130 ס"מ, כך שעל פניו מסוגל מעמיס זה לעבוד במקומות הצרים ביותר ברפת, בדיר, בחממה וכיו"ב. הגובה המרבי עומד על 215 ס"מ לגרסה הפתוחה (עם מסגרת הגנה) ועל 218 ס"מ לגרסה עם הקבינה הסגורה.
כושר הרמה מרבי של 1,650 ק"ג עם גובה הגעה מרבי (בציר הכף) הנע מ-288 ל-311 ס"מ, תלוי בסוג הזרועות.

מעמיס אופני שפר 2630

מעמיס אופני שפר 2630

שפר 2630 מחליף בהיצע היצרנית את השפר 2034 הוותיק, שייצורו יופסק. למרות ששתי גרסאות ה-2034 צויידו במנועים חזקים יותר (33 או 36 כ"ס, לבחירה, לעומת 25 כ"ס ב-2630) טוענים בשפר שהמעמיס החדש מציע ביצועים טובים יותר מכל היבט: אחיזה, כוח דחף, כושר הרמה, נוחות תפעול ובמקביל – צריכת דלק ועלויות תחזוקה נמוכות יותר. בשפר השיגו – לטענתם – שיפור זה בעיקר הודות להטמעת מערכת ניהול העברת כוח חדשה המכונה SPT – קיצור של Schäffer Power Transmission, מערכת שהוצעה עד כה רק בדגמים הגדולים יותר של היצרנית. מערכת זו שולטת במערכת העברת הכוח ההידרוסטטית של הכלי באמצעות בקרה, שליטה ותיאום בין המומנט, הלחץ ההידראולי (ספיקה) והעומס המופעל על הכלי במטרה להציע העברת כוח חלקה, יעילה, מדוייקת ומהירת-תגובה ככל הניתן. בתוך כך מוצע זינוק יעיל יותר מהמקום – משוכך וללא מכות, זינוק קל יותר מעמידה בעלייה, עצירה אוטומטית עם ההרפיה מהדוושה – גם בשיפוע וכיו"ב יכולות ותכונות המוכרות עד כה מכלים גדולים יותר. בשורה התחתונה מבטיחה גרסה חדשה זו זינוק מרגש הן בנוחות וביעילות התפעול עבור המפעיל, והן בשורה התחתונה של ההוצאות על הכלי. בשפר טוענים, בין היתר, שההאצה ממצב עמידה עד למהירות המרבית כאן – 20 קמ"ש – התקצר משמעותית ביחס לשפר 2034 הוותיק. עוד תכונה ראויה לציון של מערכת ה-SPT היא האפשרות לקבע את מהירות הנסיעה הרצויה – ללא קשר לעומס, למשקל הנישא או לסל"ד המנוע. יבואנית מעמיסי שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.

איך שפר 2630 החדש בהשוואה למתחרים? לחצו על התמונה וכנסו למנגנון ההשוואה הייחודי שלנו