מחרשה מתוצרת Lemken
,

Lemken מתרחבת (וידאו)

מחרשה מתוצרת Lemken

מחרשה מתוצרת Lemken

למקן (Lemken) הגרמנייה מודיעה על רכישת מומחית המיכון החקלאי המתקדם ההולנדית Machinefabriek Steketee B.V. – להלן Steketee. היקף העסקה לא נמסר.
Steketee היא יצרנית מובילה בתחום המיכון החקלאי המיוחד, כאשר בלמקן התעניינו בעיקר ביכולותיה בתחומי מערכות עישוב מכאניות ייחודיות לגידולים ללא ריסוס ובמרססים הסלקטיביים המתקדמים שלה המופעלים על ידי טרקטור וה'יודעים' לפגוע בריסוס רק בצמחייה השוטה. Steketee מייצרת כיום מגוון קולטיבטורים מתקדמים לריתום קדמי או אחורי, מערכות דיסקוס, מערכות עישוב ייחודיות לגידולים אורגניים, מערגים, מרססים מיוחדים, מנשאים מיוחדים לריתום קדמי ועוד.
מטרת למקן מאחורי הרכישה היא להרחיב ולהעמיק את ההיצע והידע בתחום ציוד העיבודים המתקדם שלה, בעיקר בתחום הטיפול בעשבייה שוטה (Crop Care). בלמקן מעוניינים להפוך ליצרן מוביל בתחום המיכון לעישוב והריסוס הממוקד, כחלק מאסטרטגיית ההתפתחות העתידית שלה החברה. ריסוס ממוקד מתבצע כיום בעיקר אמצעות מרססים מתקדמים או רובוטים המאתרים את הצמח הדורש טיפול, והצמח מטופל נקודתית ברסס של חומר הדברה. בכך קטן באופן ראדיקלי השימוש בחומרי ריסוס רעילים, הן לטובת מזעור הרעלים במזון והן לטובת הורדת עלויות הגידול.

מרסס סלקטיבי מתוצרת Steketee

מרסס סלקטיבי מתוצרת Steketee

Steketee נחשבת מומחית בפיתוח וייצור מערכות ריסוס ממוקדות וסלקטיביות – הנישאות ומופעלות על ידי טרקטורים. "בעולם החקלאות חלה ירידה עקבית בשימוש בחורי הדברה וריסוס כימיים, לטובת עישוב מכאני וריסוס נקודתי" מסביר אנטוני ואן דר-ליי, מנכ"ל למקן (מנכ"ל קוורנלנד בעברו). "ההתנגדות בקרב כל המעורבים – ה לקוחות, הרגולטורים, רשתות השיווק וכיו"ב – יש עלייה מתמדת בהתנגדות לשימוש ברעלים ובהדברה קונבנציונלית; אנו חוזים גידול מתמיד במעבר לשימוש בציוד מכאני על חשבון כימיקלים להדברה בחקלאות" הוא מסכם במהלך טקס החתימה על הסכם הרכישה בין שתי החברות.
יבואנית למקן לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.