,

רענון הקומביינים בניו הולנד


ניו הולנד מעבירה את סדרת הקומביינים לתבואות CR מקצה שיפורים ועדכונים לקראת עונה 2019; עיקר החדשות הן בהוספת האופציה לקבל את מערכת הכיוון האוטומטית IntelliSense גם בדגמי סדרה CX .
מערכת ה-IntelliSense מתבססת על חיישנים המותקנים בנקודות רלוונטיות בקומביין (החל מהשולחן ועד למסננים) המודדים בכל רגע נתון את המתרחש בקרבתם – מהירות זרימת התבואה, משקל, כמות מסוננת וכיו"ב. המחשב במערכת הופך מידע זה לכיוון מתמיד של כלל מכלולי הקומביין במטרה לאפשר עבודה חלקה ומהירה ככל הניתן במסגרת התנאים בכל רגע נתון. הכיול האוטומטי לא רק חוסך זמן רב שהיה נדרש לביצוע המשימה באופן נפרד, אלא גם מאפשר התייעלות ומהירות עבודה גבוהה יותר, מה שבסופו של יום מתורגם לתפוקה מיטבית תוך ירידה בעלויות העבודה. עוד מערכת המוצעת בקומביינים המעודכנים היא מערכת המצלמות GrainCam המעבירה תמונות של הנעשה במיכל האיסוף אל מול פני המפעיל, ובמקביל מזינה במידע רלוונטי את מערכת ה-IntelliSense דנן, כחלק מהמידע המעובד על ידה.
בקומביינים המעודכנים מסדרה CR של ניו הולנד יכול המפעיל לבחור מבין 4 מצבי עבודה, הניתנים לכיול אוטומטית, בלחיצת כפתור: מינימום פחת, כאשר "כל גרעין נחשב"; איכות מרבית; ספיקה גבוהה – כאשר יש צורך לעבוד מהר ויעיל ומצב של 'עבודה ממושכת', כאשר השאיפה היא להותיר את כלל מערכות הקומביין – בראשם המנוע – במצב עבודה אידיאלי מבחינת היחס בין התפוקה לצריכת הדלק. מצב זה מיועד בעיקר למעבדים שטחים גדולים במשך ימי עבודה ארוכים.
לצד רענונים ועדכוני תוכנה ואלקטרוניקה אלו, מציעים הקומביינים המעודכנים ל-2019 גם כמה שיפורים ושדרוגים מכאניים; בין היתר שופרה מערכת העברת הכוח ההידרוסטטית שבכלים אלו הנה דו-שלבית ומאפשרת מעבר ממהירות למהירות גם תוך כדי תנועה. חידוש נוסף הוא בהוספת גרסת בסיס חדשה להיצע – ניו הולנד CR 7.80 – המצוידת במיכל תבואה בנפח 9,500 ליטרים ובמנוע המייצר 415 כ"ס.
יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.