מעמיס אופני קרמר 8155

מעמיס אופני קרמר 8155

קרמר (Kramer) הגרמנייה משיקה מעמיס אופני חדש בשם קרמר 8155 בקטגוריית ה-9.0 טון; מדובר במעמיס המיועד בין היתר לתפקד במגוון משימות חקלאיות, ותוכנן ככזה מן המסד. בין היתר הוא נשען על שלדה קשיחה (שאינה פירקית) ומצויד במערכת היגוי כפול ייחודית בסגמנט זה, המאפשרת גם נסיעת 'סרטן', קרי: כל הגלגלים פונים לאותו הכיוון, בדומה למוכר אצל מעמיסים טלסקופיים, במקום היגוי פירקי, כמקובל אצל רוב המעמיסים האופניים ('שופל). ניתן לנהוג את הכלי גם עם היגוי קדמי בלבד.

מעמיס אופני קרמר 8155

מעמיס אופני קרמר 8155

משקלו והספק מנועו ממקמים מעמיס חדש זה בפסגת ההיצע של Kramer; המנועים מגיעים מדויץ והנם בנפח 3.6 או 4.1 ליטר המוצעים עם 136 או 157 כ"ס, בהתאמה. ההינע הוא הידרוסטטי והוא מאפשר מהירויות נסיעה של עד 40 קמ"ש. מערכת פרי פיתוח עצמי המכונה ecospeedPRO מוצעת כסטנדרט בגרסאות ה-8155, והיא מתיימרת להציע טווח פעולה רחב ורציף, ואופציה להקצעת נוזל הידראולי נוסף לפרקים, כאשר נדרש פרץ כוח רגעי. בקרמר טוענים שמערכת זו פותחה בכדי להצטיין במשימות Y מאפיינות תחת עומס (תצורת הנסיעה במשימות העמסה ופריקה של תפזורת), והיא מאפשרת תפעול חלק, יעיל ומהיר תגובה במטרה להבטיח מהלכי עבודה מהירים. מערכת זו גם "יודעת" להוריד את סל"ד המנוע באופן אוטומטי כאשר העומס יורד, ועדיין נדרשת תנועה מהירה – דוגמת המצב בנסיעות מנהלתיות על הכביש.

מעמיס אופני קרמר 8155

מעמיס אופני קרמר 8155

לגרסה הבסיסית מערכת הידראולית המציעה ספיקה מרבית של 150 ליטר לדקה ולגרסה החזקה יותר משאבה בספיקה של 180 ליטר/דקה. בנוסף עומדות בפני הלקוח שתי אופציות לבחירה של זרועות: הבסיסית מציעה גובה פין כף מרבי של כמעט 378 ס"מ והמוארכת (גרסאות המכונות L) מגיעה לכדי 420 ס"מ. יוצא אם כן שקרמר מציעה את המעמיס החדש בארבע גרסאות שונות, הנבדלות אלו מאלו ברמות ההספק וספיקת המשאבה ההידראולית ובאורך הזרועות.

מעמיס אופני קרמר 8155

מעמיס אופני קרמר 8155

המערכת ההידראולית כוללת בקרת עומס סטנדרטית ובקרמר מתגאים בביצועיה ובספיקתה הגבוהה, לבטח ביחס לגודל ומשקל הכלי. כמעמיס קומפקטי בקטגוריית המשקל של ה-9.0 טון בקירוב, ועם כף סטנדרטית בנפח 1.5 מ"ק המיועד לשמר ממדים הראויים להגדרתו מחד, ומאידך לעמוד ברף הדרישות הגובר ללא הרף, תוכנן ה-8155 ככלי קומפקטי אך חזק ועתיר ביצועיים – גם כאשר מדובר בגרסה הבסיסית יותר מבחינת הספק וספיקת משאבה הידראולית. גם בגרסתו הבסיסית מסוגל ה-8155 להרים 5.6 טון בצידוד מרבי ולהניף לגובה מרבי 3.9 טון.
בקרמר טוענים כי השלדה הייחודית אותה פיתחו עבור מעמיס זה מציעה לא רק קשיחות גבוהה ועמידות בעומסי קיצון, אלא גם מאפשרת מבנה יציב, עם מרכז כובד נמוך יחסית וחיבורי זרועות וסרנים חכמים, המשמרים את הזריזות ורמות הבטיחות בעבודה עם מעמיס זה – גם בשטח משובש וקשה לתנועה ותמרון.

מעמיס אופני קרמר 8155

מעמיס אופני קרמר 8155

בעקבות שיתוף פעולה שנוצר בין ענקית המיכון החקלאי ג'ון דיר לבין קרמר ביולי 2017 עבר בתחילת השנה זיכיון יבוא קרמר מחברת דובי וייס, היבואנית הקודמת, לידי מפרם – יבואנית ג'ון דיר לישראל.

איך הקרמר 8155 החדש ביחס למתחרים? לחצו על התמונה וכנסו אל מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו (ההתייחסות היא לגרסה הבסיסית, עם 136 כ"ס)