ואלטרה (Valtra) הפינית, חברה השייכת לקונצרן AGCO האמריקאי, משיקה שירות טלמטיקה והעברת נתונים חדש עבור הטרקטורים מתוצרתה. מדובר בשירות המכונה Valtra Conect המוצע בשלב זה באופן מוגבל ללקוחות נבחרים, המאפשר קבלת מידע מעודכן ומידי של מגוון נתונים של הטרקטור הרלוונטי; הלקוח שיבחר בשירות יוכל לקבל לטלפון הנייד שלו – או למחשב נישא/נייח – סטטיסטיקות או מצב נוכחי של סל"ד המנוע, לחצי נוזל הידראולי, סל"ד ה-PTO, צריכת דלק, טמפרטורת שמן, לחץ טורבו, מיקום הטרקטור, המסלול שעבר ועוד. הנתונים יכולים לשמש את בעל הטרקטור לצורך מעקב, בחינה, איתור תקלות וכיו"ב, והם ניתנים לשליחה למוסך המטפל בכדי לייעל, לתכנן טוב יותר ולמקסם את הטיפולים הנדרשים, ובין היתר לצמצם זמנים "מתים" כתוצאה מתכנון קל ויעיל יותר של מועדי הטיפולים, ולאפשר תכנון מראש של כניסת הטרקטור לטיפול. איתור תקלות מהווה כמובן יתרון בשל היכולת למזער נזקים ולטפל בנזק מידית. בואלטרה מדגישים כי הנתונים הנאספים הם בבעלות בעל הטרקטור, ורק הוא מחליט האם ומה להעביר למוסך או למרכז השירות.
Valtra Conect ניתנת להורדה כאפליקציה שלאחר הורדתה לטלפון הנייד או למחשב היא ניתנת להפעלה וליישום באמצעות הרשמה של הלקוח במערכת. ואלטרה טוענת כי המערכת מוצעת מעתה באופן מוגבל תחילה בכמה שווקים באירופה (בשלב ראשון בפינלנד, סקנדינביה, צרפת, הולנד, גרמניה ובריטניה) כאשר במהלך הרבעון הראשון של 2019 יורחב השימוש לכל השווקים בהם ואלטרה פעילה.
השירות – שהוא בחינם – מוצע בשלב ראשון לכל הטרקטורים העדכניים מסדרה N ו-T כאשר בהמשך הכוונה להרחיבו לכלל הטרקטורים המוצעים על ידי ואלטרה. Valtra Conect ניתן להתקנה לאחר רכישת הטרקטור באמצעות התחברות לאתר ייעודי וכבר עתה הוא מתאים גם לשימוש עם טרקטורים וותיקים יותר – כמובן, כתנאי, המצויידים במחשב מרכזי. יבואנית ואלטרה לישראל היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור