זטור קריסטל (2019)
,

זטור: ספינת דגל חדשה

זטור קריסטל 2019

זטור קריסטל 2019

זטור הצ'כית (Zetor) משחררת תמונת צללית ראשונה של זטור קריסטל (Crystal) החדש – טרקטור עם שם וותיק בארסנל היצרנית, שהוצג לראשונה ביולי 2015. הדור הבא צפוי לערוך את הופעת הבכורה הרשמית שלו בסוף החודש (אוגוסט), במסגרת תערוכה חקלאית מקומית בצ'כיה. זטור תציג את הקריסטל החדש 50 שנה לאחר שהוצג הקריסטל הראשון מתוצרתה – ב-1968.
זטור קריסטל היא סדרת הטרקטורים הגדולה והחזקה בהיצע היצרנית, כאשר עד כה הוצעו למעשה שתי גרסאות בלבד – עם 144 או 163 כ"ס המוצעים אצל שתיהן על ידי מנוע דויץ 6-צילינדרי בנפח 6.1 ליטר. בזטור מדברים על 171 כ"ס שיציע "הדור הבא" של הקריסטל, ובכך יהפוך לטרקטור החזק אי פעם מתוצרת היצרנית ולזטור יהיה נציג בקטגוריה גבוהה יותר מאלו בהן שיחקה עד כה. נציין שהטרקטור החזק בהיצע היצרנית טרום גלגולה המודרני של החברה היה גרסה של הקריסטל (14045) שיוצרה בין 1978-87 שמנוע הציע 160 כ"ס מרשימים לשעתו.

זטור קריסטל 1968

זטור קריסטל 1968

מההודעה לעיתונות שיצאה מיחסי הציבור של זטור ניתן להסיק כי מדובר פחות או יותר באותו העיצוב ומבנה בסיסי כפי שהכרנו כבר בסדרה קריסטל, אך עם לא מעט תוספות מכאניות וממוחשבות חדשות, מעבר למנוע החדש החזק יותר; בין היתר תציע המהדורה החדשה של הקריסטל מנוע מותאם לתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר (שלב 5 באירופה), תיבת הילוכים מעודכנת ומתקדמת בשם ZETOR ECO 40 שכבר מוכרת מסדרה פורטרה, לאחר התאמה לתוספת ההספק בקריסטל החדש – תיבה המתיימרת להציע מצבי עבודה חסכוניים במיוחד, מערכת הידראולית חדשה – מבוקרת אלקטרונית, עיצוב סביבת נהג – עם דגש על לוח המחוונים ואמצעי התפעול – חדש לגמרי, מתלים בסרן הקדמי, בלמים חדשים, ניתוק אוטומטי של ה-PTO ברגע שהמפעיל קם מכיסאו, ועוד: "נשאיר משהו להשקה הרשמית…", כפי שמסתיימת ההודעה של זטור.
זטור תחל בשיווק ומכירות הקריסטל החדש ביום השקתו. אנו נביא את כל הפרטים ברגע שיפורסמו. יבואנית זטור לארץ היא חברת א.ל. טרקטורים ומיכון חקלאי בע"מ מעמק חפר. לא ידוע על כוונה להביא את הקריסטל החדש לארץ