עוד ועוד מיכון חקלאי מוצע עם מערכות זחלי גומי כאלטרנטיבה לצמיגים ממולאי-האוויר המוכרים; בגבור אינטנסיביות העיבודים, עליית משקל הכלים בשל עלייה מתמדת בגודלם ובמקביל ההבנות והידע המצטבר בעקבות נזקי קרקע לגידולים חקלאיים בשל דחיסתה מובילים כולם לפריחה של מערכות הינע סופי אלטרנטיביות אלו. מעבר לגידול המתמיד שבהיצע הכלים החקלאיים המוצעים "מהמפעל" עם מערכות זחלים, גדל באופן דומה ההיצע המגיע מיצרניות מתמחות, כך שבשורה התחתונה עסקי זחלי הגומי במגזרי החקלאות השונים הולכים ותופחים.

כל ההקדמה הזו נועדה להסביר את הרקע לגודל ההמצאה של יצרנית הצמיגים הגרמנייה קונטיננטל (Continental), המשיקה באופן מסחרי טכנולוגיית חיישנים מתקדמת במוטמעת בזחלי הגומי שהיא מייצרת לשימוש חקלאי. מדובר בחיישנים המוכנסים אל הזחלים בשלב יציקתם והם משדרים מידע עדכני הכולל בעיקר טמפרטורת הגומי, אך גם מתח ועובי (שחיקה). מידע זה משודר אל מול פני מפעיל הציוד והוא משמשל למעשה כאזהרה בפני התחממות יתר – מצב המעלה דרסטית את שרידות, התנהגות ועמידות הזחל, כמו גם מאפשר צינון הזחלים כאשר הטמפרטורה בהם מגיעה למדדים מזיקים. עד כה לא היתה שום אינדיקציה עבור המפעיל לגבי מצב הזחלים, וכאשר נוצר נזק או בלאי גבוה זה התברר לאחר מעשה.

בקונטיננטל טוענים כי שינוי קטן זה במהלך ייצור הזחלים מאפשר קפיצת דרך נחשונית – כאמור – לא רק בשמירה על אורך חיי הזחל ומזעור הבלאי שלו, אלה לא פחות מכך אמצעי בקרה המעלה את רמת הבטיחות שבשימוש בזחלי גומי, בעיקר בכביש ציבורי בהם כלים אלו נוסעים מהר יחסית, לצד כלי רכב אזרחיים נוספים. מידע חשוב זה הוא קריטי ככל שמהירות הנסיעה – בעיקר על אספלט – עולה, כאשר עד כה לא היה בידי המפעיל שום יכולת לדעת מה מצב הזחלים, שבמצבי קיצון יכולים להגיע לנזקים משמעותיים ביותר, עד כדי בלאי המחייב החלפה או נזקים יקרים עוד יותר במערכת הזחלים עצמה, מערכת הכוללת קפיצים, מוטות, מיסבים ועוד – בשל הטמפרטורות הגבוהות העלולות להיווצר. הוספת החיישנים, מסבירים עוד אצל היצרנית, יאפשר בשורה התחתונה נסיעה מהירה יותר על כבישים סלולים, שכן המפעיל יכול "לתת גז" בחופשיות וללא חשש, בהסתמכו על החיישנים שיאותתו כאשר המצב הופך לכזה הדורש האטה. חיישנים אלו מיועדים גם לעזור ב"התנהגות" המפעיל (השולט בכלי) במעברים תכופים בין השדה לאספלט, מאחר ואלו שני מצעים בהם הזחל (כמו גם צמיגים רגילים) מתנהגים באופן שונה לחלוטין; כך יכול המפעיל להבחין בהתחממות יתר של הזחלים, ולהפנים התנהלות שונה או להוריד מהירות/עומס בטרם ימצא עצמו במצב מסוכן בטיחותית.
הזחלים ה"חכמים" של קונטיננטל הוצגו לראשונה בסוף 2017, במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2017' שנערכה בהאנובר שבגרמניה, אך רק עתה הבשילו לכדי מוצר מדף מוגמר ונגיש.