מעמיס אופני Schäffer 24e
מעמיס אופני Schäffer 24e

מעמיס אופני Schäffer 24e

יצרנית המעמיסים הגרמנייה שפר (Schäffer) חושפת מעמיס אופני המונע בחשמל. מדובר בשפר 24e המוצע במשקל עבודה של כ-2.5 טון והוא מצויד בסוללות Lithium-Ion מתקדמות, כחריג בסגמנט. שפר חשפה לפני כשנה אב טיפוס ראשון של מעמיס חשמלי קומפקטי, אף הוא ניזון מסוללות Lithium-Ion, תחת השם שפר 23e, כאשר ה-24e מהווה את הגרסה הבשלה והמוכנה לייצור שלו. בניגוד ל-23e מוצג ה-24e החדש כמוצר מוגמר שייצורו יחל בקרוב, ושבכוונת היצרנית להתחיל לשווקו עד לסוף שנה זו.
אם וכאשר יוחל בייצור ובשיווק המעמיס החשמלי הנטען של שפר, מדובר יהיה בכלי הראשון מסוגו להצטייד במצברי Lithium-Ion מתקדמים, המאפשרים ספיקה גבוהה יחסית, זמן עבודה ארוך, משקל קל יחסית למצברים אחרים בתחום וזמן טעינה קצר במיוחד; בשפר מציינים כי ניתן למלא 80% מהמצברים תוך פחות מחצי שעה חיבור למקור מתח. מצברים אלו מתיימרים גם להציע אמינות גבוהה ושרידות לאורך זמן, ומסיבה זו מעניקה שפר אחריות עבור המצברים לחמש שנים או 5,000 טעינות – הקודם מבין השניים.
שפר 24e מבוסס מכאנית על שפר 2445 הוותיק יותר בהיצע – מעמיס קומפקטי פירקי במשקל עבודה של 2.6 טון בקירוב המונע באמצעות מנוע קובוטה (דיזל) המציע 45 כ"ס. בשפר 24e מותקנים שני מנועים חשמליים, כאשר האחד אחראי להנעת הכלי (באמצעות אספקת חשמל להנעת המשאבה ההידראולית האחראית להינע) והשני אחראי לספק כוח למערכת ההידראולית המניעה את זרועות הכף והכף.
שפר מציעה את ה-24e עם שתי חבילות מצברים לבחירה – סטנדרטית ומוגדלת, המאפשרת הכפלת זמן העבודה בין הטעינות. מדובר בהספקים דומים בשני המקרים, כאשר ההבדל הוא רק בזמן העבודה.
המעמיס החשמלי החדש של שפר מיועד מן הסתם בראש ובראשונה לעבודה במקומות בהם חלות מגבלות רעש ופליטת מזהמים; בין אלו ניתן למנות עבודות בשירות מוניציפלי, בחצרות בתי חולים או מוסדות ציבור, בגננות ובפיתוח נופי, במשתלות, בתוך מבנים, בתי עלמין, גני חיות, אתרי תיירות וכמובן שבמגזרי החקלאות השונים, בעיקר בקרבת בעלי חיים, דוגמת רפתות, דירים, לולים וחממות.

מעמיס אופני Schäffer 24e

מעמיס אופני Schäffer 24e

בנוסף ליתרון שבהינע החשמלי מדובר במעמיס קומפקטי וזריז המתיימר לפעול בהצלחה במקומות מוגבלים וקשים לתנועה ותמרון. משקלו הקל – פחות מ-2.5 טון, לטענת אנשי היצרנית – מאפשר הובלה נוחה יחסית ממקום למקום. נתון זה נשמע תמוה במקצת, שכן משקלו של ה-2445 עליו מבוסס ה-24e, והמצויד במנוע דיזל קונבנציונלי, עומד על 2.6 טון. גובה ההעמסה המרבי הוא 2.5 מטרים כאשר נתון כושר ההרמה המרבי טרם פורסם; ניתן להעריך כי מדובר בנתון דומה למוכר מה-2445, שם מדובר בכושר הרמה מרבי של קצת יותר מ-1.5 טון.
כאמור, בשפר מתעתדים להתחיל בשיווק המעמיס החשמלי החדש עד לסוף שנה זו. במידה והיצרנית תעמוד ביעד זה, סביר להניח שהשיווק יחל באופן מוגבל ומבוקר, עד שהכלי ייכנס להיצע הסטנדרטי של שפר. מסיבה זו ככל הנראה טרם פורסם מפרט טכני מלא של ה-24e.
יבואנית מעמיסי שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.