בובקט V723 VersaHandler
בובקט V723 VersaHandler

בובקט V723 VersaHandler

יצרנית הצמ"ה האמריקאית בובקט, כיום בבעלות דוסאן הקוריאנית, מרחיבה את היצע המעמיסים הטלסקופיים שלה עם דגם קומפקטי וחזק חדש בשם V723 VersaHandler. זהו מעמיס טלסקופי מונמך, עם גובה מירבי בקצה הקבינה העומד על פחות מ-238 ס"מ, ולפיכך הוא מוגדר על ידי היצרנית כמעמיס Low Profile, כשמו כן הוא: גובהו מאפשר עבודה גם במקומות מוגבלים, בנויים וצפופים יחסית. מידות האורך והרוחב (607 ו-203 ס"מ בהתאמה) קומפקטיות אף הן, ויחד מתקבל כלי שמתיימר להסתדר היטב בין קירות, בחצר המשק, במתבן או בתוך הרפת.

בובקט V723 VersaHandler

בובקט V723 VersaHandler

במקביל לממדים הקומפקטיים יחסית מציג הבובקט V723 VersaHandler החדש ביצועים מרשימים למדי, עם כושר הרמה מרבי של קרוב ל-3.5 טון, כאשר משקל זה ניתן להרמה עד לגובה המרבי שה'בום' הטלסקופי מאפשר – כמעט 7.0 מטרים. המפתח האופקי המרבי עומד על 4.1 מ' בקירוב, כאשר במצב זה עדיין מסוגל הכלי להרים 1.5 טון. משקל המעמיס הטלסקופי עומד על 7.8 טון בקירוב.
כיחידת כוח משמש כאן מנוע דוסאן המוכר בארסנל בובקט, בנפח 3.4 ליטר המציע 102 כ"ס. כמקובל בסגמנט מועבר הכוח אל כל הגלגלים באמצעות מערכת הידרוסטטית המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש. עוד כמקובל יש כמובן היגוי הפוך והיגוי מקביל (כל הגלגלים פונים אל אותו הכיוון) המאפשר "הליכת סרטן". בבובקט מדגישים כי מיקום המנוע בשלדה אפשר חופה נמוכה ומשוכה כלפי מטה, אשר יחד עם קבינה שופעת משטחי זכוכית מבטיחה שדה ראייה מיטבי אל כל הכיוונים – כולל כלפי מעלה; השמשה הקדמית נמשכת אל אמצע גג הקבינה בכדי להקל את המעקב אחר הנעשה בקצה ה'בום' במצב מורם, וניתן להזמין מיגון מיוחד שיגן בפני נפילת עצמים כבדים בתוספת עלות. מיגון זה יעלה את גובה הקבינה המינימלי לכדי 248 ס"מ. המנוע מותקן בצד הכלי במטרה להציע שדה ראיה מיטבי ולהקל על התחזוקה והטיפולים. התקנת המנוע על השלדה היא יעילה, שקטה וחזקה מבעבר, בין היתר בשל שימוש בתושבות חדשות – מאסיביות יותר ועם חיבורים עבים המיוחד, במטרה למזער את הרעשים והוויברציות ולהגביר את הקשיחות המובנית של הכלי.

בובקט V723 VersaHandler

בובקט V723 VersaHandler

בבובקט מדגישים את החיזוקים והמיגונים המיוחדים שבוצעו עם מעמיס טלסקופי חדש זה, במטרה להעלות את רמות הקשיחות והעמידות, וכמו כן להציע שרידות טובה יותר בתנאי קיצון ובעבודה אינטנסיבית, גם בסביבת מחייה מלאה במפגעים ומכשולים. כך למשל עשויה זרוע המעמיס (ה-בום) קורת פלדה עם דפנות עבודת מהמקובל בסגמנט זה, והיא כוללת חיזוקים בנקודות תורפה – וכך גם בסיס הקורה, המיסבים והצירים. בנוסף קיבלו חלקים רגישים נוספים מיגון מיוחד, כמו נקודות חיבור צנרת הידראולית, צנרת בלמים, צירים ומיסבים, נקודות גירוז וכיו"ב. גם השלדה כולה חוזקה עם עוד ריתוכים וחיזוקי פלדה במטרה להעניק לה קשיחות כללית גבוהה במיוחד, במטרה לעמוד בהבטחות היצרנית בדבר 'מעמיס קומפקטי אך חזק'.

בובקט V723 VersaHandler

בובקט V723 VersaHandler

לבובקט V723 VersaHandler מערכת בקרת ושליטת מהירות אוטומטית, המאפשרת קביעת מהירות נסיעה ללא קשר לגובה סל"ד המנוע; גובה הסל"ד נקבע באמצעות דוושת התאוצה, בהתאם למשימה או לכלי הרתום, כאשר מהירות הנסיעה נקבעת במקביל באמצעות כיול דיגיטלי. כך דואגת מערכת העברת הכוח המתקדמת להעברת הכוח הנדרש לכל פעולה בנפרד (יציאות הידראוליות והינע הגלגלים) ובלי קשר ביניהן. באופן זה מציע המעמיס יעילות מרבית בעבודה, וכפועל יוצא – צריכת אנרגיה מינימלית לכל פעולה ומצב עבודה.
ככלי המיועד לתפקד גם בסביבה מלאה באבק ולכלוך מוצעת כאן כסטנדרט מערכת להיפוך סיבוב מאוורר המצנן (ראדיאטור) המקלה מאוד על הניקוי באיזור זה, והודות לקלות ביצוע פעולה זו מדובר באמצעי יעיל להארכת חיי המנוע. ניתן לגרום להיפוך סיבוב המאוורר באמצעות לחיצת כפתור, כל אימת שהמפעיל ירצה בכך, או לכייל את המערכת כך שפעולה זו תתבצע אוטומטית לפי כיוון ותזמון המפעיל. יבואנית בובקט לארץ היא חברת אמקול

בובקט V723 VersaHandler

בובקט V723 VersaHandler