מזרעה קובוטה SC1000
,

מזרעות מתקדמות חדשות מקובוטה

מזרעה קובוטה SC1000

מזרעה קובוטה SC1000

קובוטה מרחיבה את היצע המזרעות הנגררות הגדולות שלה עם שני דגמים חדשים: קובוטה SC1000 וקובוטה SC1000C. למעשה מדובר במזרעות קוורנלנד (Kverneland) מסדרה U-Drill הצבועות והממותגות כקובוטה; נזכיר כי קובוטה רכשה את קוורנלנד הנורבגית ב-2012 וב-2016 הוסיפה תחת כנפיה את מומחית המיכון החקלאי (עם דגש על ציוד זריעה) האמריקאית Great Plains במטרה 'לצמצם פערים' בתחום המיכון החקלאי בסקטורים בהם לא היה לה ניסיון רב. שתי היצרניות שנרכשו נחשבות למובילות בתחומן.
השקת המזרעות ה'חדשות', לבטח חדשות בצביעה ותחת מיתוג קובוטה, היא צעד נוסף של הטמעת המוצגים שנרכשו על ידה תחת הצבע הכתום והשם קובוטה. בשווקים רבים נותרו מוצרי Great Plains וקוורנלנד כמות שהם, עם אותם הסוכנים, אותו הלוגו ובאותה הצביעה, מאחר וכך הם מוכרים מזה שנים. אבל, השקת אותו הציוד באותם השווקים במקביל, גם תחת המיתוג של קובוטה, מרמזת שלאט לאט כל הציוד המיוצר תחת הקונצרן היפני ימותגו כקובוטה וייצבעו בכתום המאפיין, במטרה ליצור אחידות.

מזרעה קובוטה SC1000

מזרעה קובוטה SC1000

המזרעות החדשות מוצעות כקשיחות (אינן מתקפלות לצורך הובלה) ברוחבי עבודה של 3.0 ו-4.0 מ'. באירופה, אגב, מותרת הובלת ציוד חקלאי על כביש ציבורי רק עד לרוחב של 3.0 מטרים, כך שגרסת ה-4.0 מטרים אינה מורשית לגרירה רגילה על הכביש. נזכיר כאן כי קוורנלנד מציעה גרסה נוספת, רחבה יותר של סדרת המזרעות דנן, עם רוחב עבודה של 6.0 מטרים, והיא מתקפלת לצורך הובלה. בשלב זה, כאמור, רק תחת המותג קוורנלנד.
המזרעות החדשות SC1000 ו-SC1000C נבדלות זו מזו בכך שזו האחרונה מתוכננת לבצע זריעה יחד עם דישון, בעוד ה-SC1000 היא הגרסה הסטנדרטית, המיועדת לזריעה בלבד. לשתי הגרסאות מיכל זרעים בנפח 3,000 ליטר. דגש חזק הושם בעת פיתוח מזרעות אלו על מהירות עבודה גבוהה, ושתיהן מתוכננות לעמוד במהירויות זריעה שבין 10-18 קמ"ש. מבנה המזרעות הוא וורסטילי ומאפשר שינויי מיקום היחידות השונות ושינוי במידות ובאבזור. ריבוי הגלגלים – 3 בקוטר 80 ס"מ מלפנים ו-6 בקוטר 90 ס"מ מאחור, כולם רחבים בלחץ אוויר נמוך – נועד לפורר וליישר את רגבי האדמה מחד, במטרה להשאיר שטח זרוע נקי ומיושר, ומאידך תורם להתנגדות גלגול נמוכה ולהקלה על הטרקטור הגורר בגרירה. חלוקת המשקל הנדיבה תורמת כמובן תרומה מכרעת על רמות דחיסת הקרקע, ומאפשרת עלייה על השטח במגוון תנאי לחות ומצב האדמה. בין שתי יחידות הגלגליים מותקנת יחידת צלחות הדיסקוס הכוללת צלחות קוניות בקוטר 45 ס"מ. יחידת הזריעה ממוקמת בסוף, והיא מגיעה לאדמה שכבר תוחחה והודקה, במטרה לאפשר זריעה מדויקת ו'נקייה', במהירות המרבית. כל יחידת זריעה כוללת שתי צלחות הממוקמות באלכסון זו מול זו, היוצרות מרווח זריעה של 12.5 ס"מ בין השורות.
גרסת ה-SC1000C מוצעת בשתי גרסאות, במטרה לענות על צורכי מספר רב יותר של חקלאים; האחת משחררת דשן (במקביל לזריעה) במרווח של 25 ס"מ, קרי: מדי שתי יחידות זריעה. בשנייה הדשן משתחרר בכל שורת זריעה.
שתי המזרעות כוללות מערכת שליטה ובקרה מתקדמות, המאפשרות כיוון וכיול כל פונקציה מתוך קבינת הטרקטור – וקיבוען למצבים שונים במחשב (גובה כל יחידה במזרעה, עומק הדיסוק, לחץ הגלגלים על הקרקע וכיו"ב), כך שניתן לחזור אל כל מצב בלחיצת כפתור. כאופציה מוצעת מערכת שקילה למיכל הזרעים המעבירה בכל רגע נתון את כמות הזרעים שנותרה. המזרעות החדשות מסוגלות לזרוע בטווח שבין 0.2-40.0 ק"ג לדונם. נציין עוד התאמה מלאה ל-Isobus ומנגנון המפסיק אוטומטית ומיידית את שחרור הזרעים/דשן עם עמידת הכלי במקום, וכמובן – מסנכרן את קצב הזריעה/דישון ביחס למהירות הנסיעה.
יבואנית קובוטה לארץ היא חברת מכשירי תנועה.