Stara Imperador 3.0
Stara Imperador 3.0

Stara Imperador 3.0

ברזיל מהווה שוק חקלאי עצום בגודלו שבשל המרחק לא ממש נוגע בנו או שאמור לעניין אותנו. בשל גודל השוק גם תחום ייצור המיכון החקלאי המקומי הוא גדול בכל קנה מידה, אך ככלל השוק החקלאי במדינה הדרום אמריקאית, וגם המיכון המוצע שם לא ממש רלוונטי עבורנו. אבל, מסתבר שהיקפי הגידולים הגדולים בברזיל (כמו גם במדינות נוספות בדרום אמריקה) הולידו ומולידים לא מעט מכונות גדולות ומתקדמות ביותר, שיותר ויותר מעניינות שווקים מודרניים ו'מערביים' מובהקים דוגמת, אירופה, אוסטרליה וצפון אמריקה, קרי: ארה"ב וקנדה. ועם הפנייה לשווקים אלו, עוד ועוד יצרניות מקומיות 'יוצאות אל האור' ונחשפות לשווקים שמחוץ לברזיל ודרום אמריקה. ומכאן הדרך לשיווק ומכירות במקומות נוספים בעולם מתקצרת משמעותית, בפרט באירופה, והנה לנו דוגמא מקורית להגדרה שהעולם הולך וקטן והופך לשוק אחד גלובלי…

Stara Imperador 3.0

Stara Imperador 3.0

דוגמא לכך היא יצרנית המיכון החקלאי, בתוכו מרססי ה'סלף' הברזילאית Stara. מסתבר שתחום מרססי ה'סלף' הוא מהגדולים ומהגדלים במהירות בברזיל, ולא מעט יצרניות נאבקות במדינה הגדולה על השוק המקומי, הדרום אמריקאי כולו וגם שווקים נוספים מצפון. כדוגמא נזכיר את המרסס הגדול של קוהן (Kuhn) הצרפתייה – קוהן Stronger 4000 – המיוצר בשת"פ על ידי מומחית המרססים המקומית Montana Industria de Maquinas שנרכשה על ידי קוהן ב-2014. גודל השטחים ותנאי העבודה הלא תמיד פשוטים, יחד עם ההתפתחויות בטכנולוגיה החקלאית ובאיכות ויעילות הגידולים השונים מהווים זרז משמעותי ביותר לייצור ציוד איכותי ומתקדם, וההשקעה של קוהן – יצרן מוביל בתחומו בעולם – בחברה מקומית מהווה דוגמא מצוינת למגמה זו.

Stara Imperador 3.0

Stara Imperador 3.0

לאחר ההקדמה הנדרשת קל יהיה להגיע לכותרת של הידיעה שאתם קוראים: לראשונה הוחל בייצוא ושיווק מרסס 'סלף' גדול המיוצר בברזיל באירופה ובארה"ב – וזאת בנוסף לשיווק כלי זה זה מכבר בדרום אמריקה ובאפריקה. מדובר בגרסה העדכנית ביותר של ה-Stara Imperador 3.0, כלי שהוצג כבר ב-2016 בתערוכה גדולה בברזיל כשילוב ייחודי בין מרסס למדשנת, קיבל המון תשומת לב ובעקבות זאת – ההזמנות החלו להגיע. ראו ב-Stara כי טוב, והנה נחשף הדגם העדכני ביותר מתוצרתה, עדיין בבסיסו זהו ה-Imperador 3.0, אך עתה מתווספת לרשימת היכולות שלו גם האפשרות לזרוע… במילים אחרות: ה-Imperador 3.0 הוא הכלי הראשון בשוק המשלב בין ריסוס, דישון וזריעה, והוא החל זה עתה להימכר גם בארה"ב ובקנדה.

Stara Imperador 3.0

Stara Imperador 3.0

אין צורך להכביר במילים לגבי היתרונות העצומים שיש בכלי שכזה, שהוא לרוב חד ממדי ומשמש לפעולה אחת בלבד, כאשר רוב השנה הוא עומד ללא מעש. הפיכתו לכלי המסוגל לבצע שלוש פעולות חקלאיות בסיסיות ומשמעותיות – דישון, זריעה וריסוס, כאמור – בעצם משלשת את כדאיות הרכישה של כלי שכזה, לבטח עבור חקלאים או קבלנים הפועלים בהיקפים גדולים, כפי שה-Imperador 3.0 מיועד.
בבסיס ה-Imperador 3.0 החדש נמצאים שני כלים המיוצרים על ידי Stara זה מכבר, שהוטמעו זה בזה – מרסס ה'סלף' Imperador והמדשנת Hercules. הכלי בנוי באופן ייחודי מלכתחילה, מתוך מוטרה לאפשר את הרב גוניות שלו; יחידת המרסס – המיכל, המשאבה וה'בום' – ממוקמת במרכז הכלי, מאחורי יחידת הקבינה ומערכות ההינע. מאחור מותקן מיכל היכול לשמש לאחסון דשן או זרעים. המפעיל יכול בכמה פעולות פשוטות להתאים את הפיזור לפי סוג החומר – זרעים או דשן, ולהתקין את מדפי הפיזור המתאימים. מדובר על פיזור זרעים ולא זריעה באמצעות מערכת 'דריל'. את זו האחרונה ניתן לבצע גם כן, באמצעות חיבור מזרעת דריל נגררת ל-Imperador 3.0, כאשר הזרעים מגיעים מהמיכל מאחור, והמזרעה מופעלת באמצעות כוח הידראולי המסופק מה'סלף' דרך צנרת מתאימה.

Stara Imperador 3.0

Stara Imperador 3.0

ככלי שתוכן בבסיס כמרסס, מצויד ה-Imperador 3.0 בטכנולוגיה המתקדמת והיעילה ביותר בסגמנט, הן המכאנית והן הממוחשבת/אלקטרונית. כך ניתן, בין היתר, להרים ולהוריד את כל הכלי מעל לגלגלים באמצעות הארכה או קיצור הזרועות הטלסקופיים אליהם מחוברים הגלגלים, להרחיב או להצר את מפשק הגלגלים ובנוסף – ללא קשר – להרים או להוריד את ה'בום'. כך ניתן למעשה לבצע ריסוס לאורך כל העונה לכל סוגי הגידול. ההינע, כמקובל בכלים אלו, הוא הידרוסטטי לכל הגלגלים. כושר העבירות מתיימר להיות מצוין, ובין יתר התכונות מודגשת כושר הטיפוס המרבי העומד על 32%.
ל-Stara אין נציגות בישראל.

Stara Imperador 3.0

Stara Imperador 3.0