ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T
ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T

ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית משיקה גרסה מיוחדת של מיני מעמיס זחלי מסדרה Teleskid שלה לשוק החקלאי. מדובר בג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T – מיני מעמיס זחלי המצויד בסממן המאפיין את הסדרה – זרוע טלסקופית אחת, לאחר התאמות נוספות במיוחד עבור משתמשים חקלאים, על הדרישות המאפיינות שוק זה.

ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T

ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T

הכותרת מעל להשקת גרסה חקלאית זו מסדרה Teleskid היא "כלי בעל יכולות העמסה ופריקה מגובה יחד עם כושר עבודה גבוה בפינוי ודחיפת חומר – גם בתנאי קרקע לחים ובוציים, עם אחיזה מוגבלת". במילים אחרות: כלי קומפקטי אך חזק, בעל כושר הרמה מרשים – הן לגובה והן במשקל, גמיש ורב משימתי, והכל תוך יכולת לתפקד בתנאים דנן, קרי ברפתות, בשדה ובעל מצע קשה וחלק.
ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T מונע באמצעות מנוע JCB EcoMAX (קוהלר עבור ובשת"פ ג'י.סי.בי) בנפח 4.4 ליטר המציע 74 כ"ס. המערכת ההידראולית הסטנדרטית כוללת משאבה מרכזית בספיקה של 90 ליטר/דקה, כאשר יש אופציה לקבל משאבה חזקה יותר – 125 ליטר/דקה. ההינע הידרוסטטי ומאפשר מהירות מרבית של 12.6 קמ"ש. רוחב הזחלים הסטנדרטי הוא 450 מ"מ, כאשר לדברי ג'י.סי.בי מדובר ברוחב המשלב הכי טוב עם כלי זה יכולות ציפה יחד עם כושר אחיזה מיטבי. בג'י.סי.בי מדגישים כי ה-Teleskid 3TS-8T החדש הוא הגרסה לה יכולות ההרמה הגבוהות ביותר יחד עם כושר ההרמה הגבוה ביותר בסדרה; זהו כלי המציע משקל עבודה גבוה יחסית של 5.7 טון – משקל גבוה משמעותית מכלי מגביל בביצועיו מאותה היצרנית שיושב על גלגלים (דגם מקביל של ג'י.סי.בי שוקל פחות מ-4.5 טון). הוא מסוגל להגיע לקובה הרמה מרבי (ציר הכף) של 3.8 מ' ולהרים במפתח אופקי מרבי (225 ס"מ) עד 732 ק"ג. נתונים אלו מבטיחים יכולת טיפול מול רוב המשקלים וסוגי עבודות ההרמה והפריקה המקובלים בחקלאות, דוגמת הרמת שקי זרעים או דשן, מילוי מערבלי מזון, העמסת ופריקת חציר/קש, הרמת ארגזי פרי וכמובן – כל משימות היעה המקובלות של דחיפה והעמסת חומר.

ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T

ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T

לג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T ה'חקלאי' אופציה על פיה יכול המפעיל להסב בלחיצת מתג את מצב הכף/מזלג ממצב סטטי ללא שינוי זווית למצב איזון אוטומטי, בו המערכת דואגת שהכף/מזלג תהיה תמיד באות זווית כפי שהמפעיל קבע בתחילת הפעולה. במצב איזון אוטומטי תדאג המערכת שהכף/מזלג יישארו באותה השווית ביחס לקרקע – תכונה משמעותית ומקלה בעיקר בעבודות העמסת חומר בתפזורת. עוד תוספת שנועדה להקל את העבודה בתנאי קיצון היא מערכת שיכוך לזרוע ולכף, המשככת מכות ורעידות בזמן הנסיעה עם כף מלאה, ובכך ממזערת נפילת ואיבוד חומר בתהליך. מערכת 'חכמה' נוספת המיועדת לעזור בעיקר בעבודות חקלאיות היא בקרה אלקטרו-הידראולית בעלת שלוש רמות לבחירה על ה'בום' והציוד המחובר; המפעיל יכול לכייל שלוש דרגות של מהירות תגובה ועוצמת הספיקה ההידראולית בהתאם לצורך. המפעיל יכול לחזור בקלות דרך הג'וי סטיק לכל אחד מהמצבים שכוילו לפי הצורך בעבודה, ללא מאמץ או פעולה נוספת.
בג'י.סי.בי החלו כבר לשווק את ה-Teleskid 3TS-8T עבור השוק החקלאי באירופה עם כפות בנפח 0.43 או 0.36 מ"ק, לבחירה. יבואנית ג'י.סי.בי לארץ היא חברת קומסקו. מהחברה נמסר כי כלי ראשון מדגם זה כבר נמצא בארץ

ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T

ג'י.סי.בי Teleskid 3TS-8T