דויץ פאהר 5105G TB
, ,

טרקטור רב תכליתי חדש מדויץ פאהר

דויץ פאהר 5105G TB

דויץ פאהר 5105G TB

דויץ פאהר הגרמנייה (בבעלות סאמה-דויץ-פאהר – SDF – האיטלקייה) משיקה סדרת טרקטורים חדשה בשם 5G TB. סדרה זו מחליפה בהיצע את הסדרה הוותיקה Agrofarm TB וכמוה מדובר בטרקטורים רב תכליתיים המיועדים לשמש פלטפורמה למגוון שימושים, כטרקטורים הפועלים במגוון של מסגרות: החל במשק החקלאי על כל גווניו, עבור במשתלות, עבודות גינון ופיתוח נופי ועד לשימוש מוניציפלי מגוון. בנוסף משווק טרקטור זה כטרקטור משלים במשקים גדולים, או כסוס העבודה הרב משימתי במשקים כאלו, לצד כלים גדולים ו/או קטנים יותר המיועדים לשימושים יותר ספציפיים. מדובר בשלב זה בשני דגמים בלבד – 5105G TB ו-5115G TB עם 102 ו-113 כ"ס בהתאמה. טרקטורים אלו מצוידים במנוע FARMotion פרי פיתוח וייצור החברה-האם (SDF), כאשר במקרה דנן מדובר ב-4 צילינדרים בנפח כולל של כ-3.85 ליטר העומדים בתקני 3B האירופאיים ו-Tier 4 Final האמריקאים. מנועים אלו מתיימרים להציע מומנט קבוע בטווח סל"ד מוגדר, כאשר רק ההספק משתנה בהתאם לגובה הסל"ד, ומבטיחים לספק כוח זמין כבר מסל"ד נמוך במיוחד.

דויץ פאהר 5105G TB

דויץ פאהר 5105G TB

דובר החברה הסביר בעת חשיפת הסדרה החדשה כי מדובר בהמשך מהלך רענון וחידוש כל סדרות היצרנית, מהלך הנמצא כבר בסיומו. מעבר להפיכת סדרה זו למתקדמת ויעילה יותר, מדובר גם בשיפור משמעותי בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים, כמו גם ברמות הרעש שמנועי סדרה זו מייצרים. בכך מובטחת לא רק שהות נעימה ושקטה יותר – בעיקר לצד בעלי חיים – אלא גם ירידה בעלויות הדלק והתחזוקה השוטפת. התכנון מחדש כלל בין היתר שיפור כל התושבות במטרה למזער את הוויברציות ורמות הרעש, בין היתר לטובת שהות נעימה יותר בעמדת המפעיל. מערכת קירור המנוע החדשה הפכה קומפקטית יותר בשטח הכולל שהיא תופסת, אך מציעה שטח קירור גדול ביחס לסדרה Agrofarm TB.
האבזור הסטנדרטי בסדרה 5G TB החדשה כולל בין השאר 4 בלמי דיסק, כאשר אלו האמונים על הגלגלים הקדמיים טבולים בשמן. ההינע הכפול הוא סטנדרט, כמובן, וכך גם נועל הדיפרנציאל האחורי המכאני (100%) המופעל אלקטרו-הידראולית. הזרועות האחוריות מסוגלות להרים משקל של עד 3,600 ק"ג, כאשר ניתן להזמין מערכת מחוזקת המסוגלת להרים עד 4,525 ק"ג. בשלב זה מוצעים שני הטרקטורים בסדרה 5G TB רק עם עמדת מפעיל פתוחה; יודגש כי יחידות הכיסא\ המחוונים וההיגוי הן חדשות, וכולן ניתנות לכיוון לטובת התאמה ונוחות מרביות עבוד המפעיל.

דויץ פאהר 5115G TB

דויץ פאהר 5115G TB

רוכשי אחת משתי גרסאות סדרה 5G TB החדשה יכולים לבחור בין 4 תיבות הילוכים שונות: 10+10, 20+20, 20+20 כולל Hi ו-Lo או 40+40 – כולל חבילת הילוכי זחילה. שתי האופציות הראשונות הן מכאניות והשתיים האחרונות אלקטרו-הידראוליות. כל אופציות תיבות ההילוכים מאפשרות מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש. שתי אופציות מעניינות (בתוספת תשלום) עבור סדרה זו הן מערכת Stop&go הגורמת לדימום המנוע עם הלחיצה על דוושת הבלם ולהתנעתו מחדש עם ההרפיה ממנה והלחיצה על דוושת התאוצה, ומערכת היגוי מהיר במהירות נסיעה נמוכה, המאפשרת תמרון קל ויעיל בעת הצורך, וללא מאמץ. מנגנון זה מכפיל את פעולת ההגה ומגבה אותה באופן הידראולי. אופציה נוספת היא מערכת זרועות קדמיות, המסוגלות להרים עד 2,100 ק"ג. מערכת כזו תגיע עם יציאת כוח קדמית ואפשרות ליציאות הידראוליות קדמיות נוספות.
יבואנית דויץ פאהר לארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר

דויץ פאהר 5105G TB

דויץ פאהר 5105G TB