מרסס קוורנלנד iXtrack T4
,

מרסס נגרר מקוורנלנד

מרסס קוורנלנד iXtrack T4

מרסס קוורנלנד iXtrack T4

קוורנלנד (Kverneland) הנורבגית משיקה את ה-iXtrack T4 – מרסס נגרר חדש עם מיכל בנפח 4,000 ליטרים ורוחב ריסוס מרבי של 40 מטרים. בהודעה לעיתונות מדגישים בקוורנלנד כי מרכז השליטה והבקרה והמיכל הם חדשים לגמרי, וכך גם מנגנון הקיפול והפתיחה של זרועות ה'בום', המתיימר להציע רמת בטיחות גבוהה יותר ביחס לדגמים קודמים.
המרסס החדש מתיימר לכלול את מערכות העזר וההפעלה המתקדמות ביותר בשוק כיום. בין היתר מוצעת מערכת המכונה ErgoDrive המאפשרת כיול, כיוון, תפעול ושמירה של מצבי המרסס (גובה, כמות, מהירות וכיו"ב) לשימוש עתידי; ז"א: לאחר קיבוע מצב העבודה המבוקש, על כל הפרמטרים שלו, ניתן לשמור את המצב ולחזור אליו מאוחר יותר בלחיצת כפתור. בנוסף מאפשרת מערכת זו, יחד עם מערכת התמצאות וניהוג בשם GEOLIFT, שליטה בפעולות הטרקטור (מהירות ונתיב) דרך ממשק ה-Isobus (המכונה כאן IsoMatch), כך שהמרסס בעצם "מנחה" את הטרקטור מה לבצע וכיצד. מערכת חדשה נוספת היא ProActive – מערכת העוזרת לשמור את גובה הריסוס (ה'בום') קבוע לפי הדרישה, עם יכולות לתקן תוך כדי תנועה שיבושים, מהמורות ובורות על ציר הנסיעה בזמן אמת, וללא התערבות המפעיל.

מרסס קוורנלנד iXtrack T4

מרסס קוורנלנד iXtrack T4

המיכל החדש עוצב במטרה להציע יציבות מרבית והורדת מרכז הכובד ככל הניתן. נקודת עיגון הזרועות (ה'בום') הורדה ככל הניתן למטה ונועדה אף היא להעלות את רמת היציבות המרסס בעבודה. במצב מקופל רוחב המרסס הוא 255 ס"מ וגובהו 340 ס"מ. גלגלי המרסס ניתנים לצידוד ויחד עם זאת ניתן לקבוע את מפשק הגלגלים בטווח שבין 150 ל-225 ס"מ, במקטעים של 5 ס"מ. מגוון הגלגלים הוא רחב מאוד – מהמפעל, והמרסס תוכנן כך שיוכל להתגלגל על גלגלים בקוטר של עד 190 ס"מ; גם עם הגלגלים הגדולים ביותר המוצעים לקוורנלנד iXtrack T4 ניתן להגיע אל זווית הצידוד המרבית במרסס – 32 מעלות.
נציגת קוורנלנד בארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.