דויץ פאהר DS 5 TTV
,

גיר רציף למטעים – ועכשיו גם בירוק

דויץ פאהר DS 5 TTV

דויץ פאהר DS 5 TTV

מספר חודשיים לאחר השקת הטרקטור למטעים עם הגיר הרציף מבית סאמה – הסאמה פרוטטו CVT S – משיקה החברה-האחות דויץ-פאהר את גרסתה לנושא; סדרת הטרקטורים למטעים ולכרמים 5 DS של דויץ-פאהר מתרחבת עתה עם גרסאות גיר רציף חדשות – המכונות TTV – ומציעות אלטרנטיבה מבית לסדרת הפרוטטו CVT S של סאמה. בדיוק כמו הטרקטורים הסטנדרטיים בשתי הסדרות, כך זהים מתחת לקוסמטיקה לצביעה השונה גם דגמי הגיר הרציף של שני המותגים, ולמעשה מותירים ללקוח את הבחירה בין צביעה שונה, שמות מותג ודגם שונים והבדלי עיצוב קלים. רוחב טרקטורים אלו הוא 136 ס"מ.

דויץ פאהר DS 5 TTV

דויץ פאהר DS 5 TTV

כמו במקרה אצל סאמה, כך מהווה גם תת הסדרה TTV של דויץ פאהר את הפעם הראשונה שהיצרנית מציעה טרקטורים עם גיר רציף למטעים ולכרמים. בדיוק כמו אצל הכתומים גם כאן מדובר בתא מפעיל חדש לגמרי, מערכת הידראולית חזקה חדשה ומותאמת למשימות מטע וכרם מאפיינות ודגש רב הושם בנוחות למפעיל, בין היתר באמצעות עיצוב ומיקום מחדש של כל מכלולי התפעול והשליטה. טרקטורים אלו מצוידים בשלוש קבוצות של יציאות הידראוליות – מאחור, מהצד ומלפנים – עם משאבה מרכזית בספיקה של 100 ליטר/דקה ובנוסף משאבה נפרדת ובלתי תלויה עבור מערכת ההיגוי, בספיקה של 42 ליטר/דקה. שתי המשאבות מציעות ספיקה מרבית בכל תחום סל"ד. הזרועות האחוריות מסוגלות להרים משקל עד 2,600 ק"ג, והקדמיות (אופציה) – עד 1,500 ק"ג.

דויץ פאהר DS 5 TTV

דויץ פאהר DS 5 TTV

היצע המנועים זהה למה שכבר הכרנו בסדרה המקבילה של סאמה, קרי: מנועי סדרת ה-FARMotion פרי פיתוח קבוצת SDF הכוללים מערכת הזרקה בלחץ גבוה ומסילה משותפת. מדובר במנועים שפותחו כיחידות מודולריות של צילינדרים, המאפשרים בניית מנוע עם 3, 4 או 6 צילינדרים – כאשר כל צילינדר הוא בפח קבוע. כך מוצעים בסדרה 5 DS TTV החדשה מנועי 3 צילינדרים (כ-2.9 ליטר נפח) עם 88 או 97 כ"ס ומנועי 4 צילינדרים (כ-3.8 ליטר) עם 88, 102 או 113 כ"ס.

דויץ פאהר DS 5 TTV

דויץ פאהר DS 5 TTV

מחברת צ.ל.ע, יבואנית דויץ פאהר וסאמה לישראל, נמסר כי מאחר ודגמי המטעים של מותגים אלו נמכרים בכמויות קטנות בישראל, הם יגיעו לפי דרישה בלבד, ואותו הדין לגרסאות עם הגיר הרציף. הכוונה היא לשני המותגים יחד, כאשר הבחירה באיזה שם וצבע לבחור – היא בידי הלקוח.

דויץ פאהר DS 5 TTV

דויץ פאהר DS 5 TTV