מכבש חציר ג'ון דיר L341
מכבש חציר ג'ון דיר L341

מכבש חציר ג'ון דיר L341

ג'ון דיר משיקה אפליקציה חדשה המאפשרת מעקב אחר חבילות חציר וקש בשדה – כולל הכנסת נתונים לגבי כל חבילה. המערכת החדשה – המכונה בפשטות Bale Mobile app – נועדה לקבלנים ומגדלים בקנה מידה גדול לשמור נתונים לגבי חבילות החציר והקש שייצרו, בכלל זה נתונים על איכות וסוג החציר/קש, רמות הלחות, משקל וכאמור – מיקום כל חבילה בשדה.
האפליקציה מוצעת בשלב ראשון למכבשים מסדרה L300 הכוללים חיישנים המודדים נתונים כמו לחות ומשקל, ובהוראת המפעיל נתונים אלו יישמרו בצמוד לכל חבילה וחבילה. בנוסף מתחברת האפליקציה למערכת הניהוג העצמי ו/או ה-GPS וכך ניתן להכניס לנתונים של כל חבילה את מיקומה המדוייק.

אפליקציית Bale Mobile app של ג'ון דיר

אפליקציית Bale Mobile app של ג'ון דיר

בסופו של דבר מקבל המפעיל – או כל גורם אליו נשלח המידע – מידע מדוייק, מפורט ומלא על כל חבילה וחבילה; מידע זה מאפשר בין היתר לחשב את משקל החציר בשטח, מאפייני החבילות בכל הקשור לרמת הלחות, למשל, חישוב יעיל של מסלול איסוף החבילות ועוד.
"מפעילי הציוד יוכלו מעתה לקבל בזמן אמת מידע מפורט וחשוב בזמן ייצור חבילות חציר או קש" אמר עם השקת האפליקציה החדשה ניק מק'קלווי, מנהל השיווק לציוד חציר וקש בג'ון דיר. "כל המידע לגבי כל חבילה מתויג ומחובר אליה, וניתן לראותה מופיעה על הצג, במיקומה האמיתי בשדה. המפעיל או החקלאי יכולים להוסיף הערות משלהם – עבור עצמם או מפעילים הממשיכים את העבודה לאחר הכנת החבילות, כאשר כל המידע ניתן לאחסון ושמירה למגוון רחב של יישומים ושימושים במשק או בחווה, מאוחר יותר". כדוגמא פרקטית מציגה ג'ון דיר מצב בו חבילות מסוימות לחות יתר על המידה, כאשר הודות לאפליקציה ניתן לבדל אותן בזמן האיסוף ולאחר מכן באחסון. היתרונות בכך ברורים. יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.