הוצאת תפוחי אדמה בסין, באמצעות ציוד של Grimme
,

Grimme תייצר בסין

הוצאת תפוחי אדמה בסין, באמצעות ציוד של Grimme

הוצאת תפוחי אדמה בסין, באמצעות ציוד של Grimme

ענקית הקומביינים לצמחי שורש הגרמנייה גרימה (Grimme) פושטת על סין; גרימה אמנם פעילה בשוק הסיני הענק מזה כ-20 שנים, אך עתה מודיעה החברה על העמקת החדירה לשוק ענק זה על ידי הקמת מפעל ייצור ענק בסין שיתמקד בייצור קומביינים עבור השוק הסיני, חלקם קומביינים שפותחו או הותאמו במיוחד לתנאי השוק האלו. נזכיר כי סין היא כיום מגדלת תפוחי האדמה הגדולה בעולם, עם שטחי גידול שעברו זה מכבר את ה-56 מיליון (!!) דונם, ומגמה זו נמצאת בגידול מתמיד. בסין מוגדר תפוח האדמה מזה זמן כ"אורז החדש" והוא תופס יותר ויותר נתח מסל הצריכה והמזון המקומיים. גידול תפוחי האדמה קל וזול משמעותית מגידול אורז – המזון העיקרי בסין ובמזרח כולו מזה אלפי שנים – ובשל גודלה ויכלותיה הכלכליות הופכת סין יותר ויותר גם לספקית תפוחי אדמה ומוצריו למדינות שכנות ומדינות רחוקות יותר בעולם.

מפעל Grimme בסין

מפעל Grimme בסין

גרימה היא חברה משפחתית הנחשבת כיום כמובילה עולמית בכל הקשור לקומביינים לירקות שורש, בפרט קומביינים לתפוחי אדמה. החברה נוסדה ב-1861 על ידי פראנץ גרימה (Franz Grimme) והיא נמצאת ומנוהלת על ידי אותה המשפחה עד היום. לחברה קרוב ל-2,500 עובדים ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ-450 מיליון יורו.
המפעל בסין הוקם במחוז העיר ווקינג (Wuqing) בקרבת העיר טיינג'ן (Tianjin) בהשקעה מדווחת של למעלה מ-13 מיליון יורו. שטח המפעל הוא כ-35 דונם כאשר שטח המבנים לבדם הוא למעלה מ-12.5 דונם. בגרימה מדגישים כי המפעל הוקם בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום עם בקרת איכות ואיכות ייצור והרכבה הזהים למוכר ממפעל גרימה בעיר Damme שבצפון גרמנייה. תחילה תייצר גרימה בגרמניה מכונות לתעשיית גידול תפוחי האדמה – זריעה, תחזוקה, איסוף והובלה/מיון/אחסון. כאמור, מכונות אלו מותאמות כולן לתנאי הגידול המאפיינים את סין. מהחברה לא נמסר האם יש בכוונתה להרחיב את הייצור בסין למוצרים נוספים, מעבר לתחום גידול תפוחי האדמה, והאם מוצרים אלו ישווק במדינות נוספות. פרט לסין. יבואנית גרימה לארץ היא חברת יעדים מאשקלון.

הוצאת תפוחי אדמה בסין, באמצעות ציוד של Grimme

הוצאת תפוחי אדמה בסין, באמצעות ציוד של Grimme