John Deere 1895 No-Till Drill
,

המזרעה הגדולה של ג'ון דיר

John Deere 1895 No-Till Drill

John Deere 1895 No-Till Drill

ג'ון דיר החלה לשוק מזרעת 'אפס עיבוד' חדשה לעבודות בקנה מידה גדול בשם 1895 No-Till Air Seeder. למזרעה החדשה רוחב עבודה של 18.3 מטרים והיא כוללת להבים לפתיחת האדמה מסדרה ProSeries המתקדמת של ג'ון דיר, מערכות שליטה ובקרה נוספות שכולן יחד מביאים את היצרנית להצהיר כי מדובר במזרעה המתקדמת מסוגה בשוק כיום. מערכת להבי ה-ProSeries כוללת צלחות חלקות ומשוננות, לוחיות הידוק והחלקה ומיקומן בזוויות ובגבהים שונים באופן הרשום כפטנט כאשר בשורה התחתונה מובטחת חלוקה אחידה של הזרעים, הטמנתם בעומק קבוע ובעיקר – כיסויים המלא לאחר ההטמנה ללא כל איבוד זרעים במהלך הביצוע. כל אלו מתאפשרים גם במהירויות עבודה גבוהות ובמגוון סוגי קרקע. בג'ון דיר טוענים לפיכך שהמזרעה החדשה מאפשרת עבודה מדוייקת, יעילה וחסכונית יותר – גם בקנה מידה גדול. מזרעת ה'דריל' החדשה מתוכננת לזרוע ולפזר דשן במקביל, כאשר גם פיזור הדשן מבטיח רמות דיוק חסרות תקדים בציוד כה גדול ורחב.
הוספת המזרעה החדשה להיצע ממקמת אותה כגדולה בסדרה (רחבה ב-40% מהמזרעה הגדולה עד כה) והיא נובעת בשל הצורך והדרישה מצד החקלאים – בעיקר בצפון אמריקה, אך גם במדינות כמו אוקראינה, רוסיה, אוסטרליה ועוד – לציוד גדול ויעיל יותר, לתפוקה גבוהה יותר וליכולת עבודה משופרת בשטחים ההולכים וגדלים.

John Deere 1895 No-Till Drill

John Deere 1895 No-Till Drill

ג'ון דיר 1895 No-Till Air Seeder מיועדת כאמור לעבודות בקנה מידה גדול, עם דגש על חלונות זריעה קצרים או רצון למזער פגיעה בקרקע באמצעות מינימום עיבוד. לשם כך מצויידת המזרעה בין היתר בצמיגי לחץ אוויר נמוך ('צמיגי ציפה'). המזרעה מאפשרת זריעת מגוון רחב של סוגי זרעים בגדלים שונים, במרווחים ובעומק משתנים, והכל ניתן לכיול ולתכנות מתוק תא המפעיל בטרקטור הגורר. בג'ון דיר מציינים עוד כי דגש רב ניתן גם על תכנון ובניית המסגרת/שלדה של המזרעה, המאפשרת כמובן קיפול יעיל ונוח לצורך הובלה, אך מבטיחה גם קשיחות ועמידות לאורך זמן, גם בתנאי העבודה הקשים ביותר.
יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.