מסקלת Stoneless
,

המסקלת הקומפקטית (וידאו)

מסקלת Stoneless

מסקלת Stoneless

חברה דנית בשם Stoneless משיקה מסקלת אבנים קומפקטית וקלה פרי פיתוחה, המיועד להיגרר על ידי טרקטורון (ATV) או רכב שטח/תפעולי (UTV) עם מנועים בנפח 400 סמ"ק ומעלה. עם חשיפת המוצר מדווח היצרנית כי המוצר החדש שלה מיועד לנדרשים לבצע משימות סיקול אבנים בקנה מידה קטן ובינוני, ו/או הנדרשים לבצע פעולה זו תוך מינימום דחיסת הקרקע; הן הרכב הגורר והן המסקלת שוקלים כל אחד מאות ק"ג ספורים ונשענים על צמיגים רחבים בהם לחץ אוויר נמוך. קלות התמרון וזריזות הכלים הגוררים מאפשרים עבודה מהירה, יעילה ונוחה גם בתנאי שטח קשים יותר, משובשים או בהם נדרשים תמרונים שקשה היה לבצע עם טרקטור ומסקלת גדולים, מסורבלים וכבדים יותר.

מסקלת Stoneless

מסקלת Stoneless

מהיצרנית נמסר כי המסקלת הקומפקטית החדשה מסוגלת לאסוף ולהרים אבנים עד לקור 50 ס"מ. גימיק נוסף הוא באפשרות לנתק בקלות יחסית את מנגנון איסוף האבנים בחזית המסקלת ואז היא הופכת לנגרר רגיל לשימוש מגוון של הובלת מטען. החברה מציעה שני דגמים המציעים נפח הטענה שונה – האחד נשען על סרן אחד והשני על שני סרנים (2 ו-4 גלגלים בהתאמה).

מסקלת Stoneless

מסקלת Stoneless

תפעול המסקלת נעשה באמצעות מתגי שליטה והפעלה המותקנים על כידון הטרקטורון או בסמוך לגלגל ההגה ב-UTV. פקודה חשמלית מפעילה מערכת זרועות הידראולית המאפשרת איסוף האבנים ולאחר מכן שפיכתם מארגז האיסוף. החשמל מגיע ממצבר 12V, 180ah הניתן להטענה.
לחברה אין נציגות בארץ; לפרטים נוספים ניתן לפנות ליצרנית במייל soren@stoneless.dk