אוואנט e6
, ,

מעמיס חשמלי משופר ל-Avant (וידאו)

אוואנט e6

אוואנט הפינית החלה לשווק מעמיס אופני פירקי קומפקטי המונע באמצעות חשמל בשם e6. החברה חשפה את המעמיס החשמלי החדש – השני מתוצרתה – כבר במאי 2017, לצד האוואנט e5 שמוצע על ידה מאמצע 2016, תוך הבטחה להתחיל בשיווק המסחרי במהלך הרבעון הראשון של 2018. עתה נראה כי באוואנט עומדים בזמנים המובטחים, אך למרבה ההפתעה מוגדר עתה ה-e6 החדש כמחליפו של ה-e5 דנן, תוך הצגת שיפור מכל היבט ביחס לזה האחרון, ולא כדגם נוסף בהיצע.

אוואנט e6

בדומה ליתר מעמיסי המותג, וכמו ה-e5 החשמלי, מוגדר גם ה-e6 החדש כמעמיס קומפקטי לשימוש חקלאי, כמו גם כנושא ציוד מגוון לעבודות מוניציפליות או עבודות מעמיס במקומות בעיתיים מבחינת פליטת רעלים ורעש. בעוד האוואנט e5 התבסס מכאנית על שלדת ומרכב המעמיסים מסדרה 500 של היצרנית, מתבסס ה-e6 על דגמי סדרה 600 שלה, שלה יכולת הרמה גבוהה יותר – 1,100 במקום 950 ק"ג. גובה ההרמה בשתי הסדרות (הסטנדרטיות, מונעות מנועי הדיזל) זהה, ועומד על 2.8 מ'.

אוואנט e6

אוואנט e6 החדש מצויד בצבר סוללות ליתיום-איון נטענות עם ספיקה של 14.5 קילו-ואט/שעה (לעומת 11.5 קילו-ואט/שעה ב-e5) – נתונים זההים למה שהוצע ב-e5. השיפור המשמעותי והחשוב ביותר המוצע ב-e6 לעומת ב-e5 הקודם הוא זמן הטעינה הקצר בהרבה ובזמן העבודה המוצע עם סוללות מלאות עד שיש להטעינן מחדש; בעוד שב-e5 נדרשו כ-5 שעות לטעינה מלאה של המצברים ולאחר מכן הוצעו עד 5 שעות עבודה בעומס נמוך (ושעה וחצי בלבד בעומס מלא) עד להתרוקנות חוזרת של הסוללות, הרי שב-e6 מדובר על טעינה מלאה תוך שעה אחת בלבד וביכולת עבודה של עד 6 שעות בעומס נמוך. מדובר בייתרון מהותי ביותר בסוג כלים אלו, מאחר וזמן ההטענה, ולאחריו – זמן העבודה המוגבל עד לצורך לטעון מחדש מהווה את החיסרון הבולט ביותר בציוד חשמלי מסוג זה. נראה כי באוואנט מציעים תפוקה וכושר שימוש יעילים באופן משמעותי עם השקת הדגם החדש.

אוואנט e6

לאוואנט e6 כושר העמסה מרבי של 900 ק"ג ומשקל עצמי העומד על 1,400 ק"ג (לעומת 1,590 ק"ג ב-e5). גובה ההעמסה המרבי זהה למוצע על ידי גרסאות הדיזל, דהיינו 2.8 מ'. בדומה לדגמי הדיזל מוצע גם כאן הינע בכל הגלגלים, כאשר במקרה זה מדובר במשאבה הידראולית מרכזית המונעת באופן חשמלי, המעבירה כוחה אל 4 משאבות הידראוליות הצמודות כל אחת לכל גלגל. המהירות המרבית עומדת על 10 קמ"ש בלבד, כך שמדובר בכלי לעבודה במקומות צפופים, מקורים וקטנים בשטחם.
אואנט מציעה למעמיס החשמלי e6 את כל הציוד הנלווה המתחבר אל יתר המעמיסים של החברה – מגוון כפות, מטאטאים, מלגזות וכיו"ב, ובכלל זה גם קוטם גדמים חדש המופעל הידראולית. יבואנית אוואנט טכנו לארץ היא חברת בוקמן ישראל