, , ,

ג'ון דיר מאמינה בסיבי פחמן (וידאו)


ג'ון דיר הודיעה על רכישת מומחית הבנייה בסיבי פחמן הספרדייה King Agro; מטה זו האחרונה ממוקם בספרד, אך לחברה מפעלים גם בארגנטינה ובהולנד. הקשר בין ג'ון דיר ל-King Agro החל ב-2015 כאשר זו האחרונה התבקשה לתכנן ולייצר את מוטות הרוחב למרסס ה'סלף' המיועד ג'ון דיר R4050i. מאז פיתחה ומייצרת King Agro חלקים ומכלולים נוספים עבור ג'ון דיר על בסיס סיבי פחמן ולמעשה בכך הפכה שותפה בבניית סדרת מרססי ה'סלף' העדכנית של ג'ון דיר.

מרסס ג'ון דיר עם זרועות מסיבי פחמן מתוצרת King Agro

מרסס ג'ון דיר עם זרועות מסיבי פחמן מתוצרת King Agro

רכישת King Agro מצטרפת לרכישת מומחית מרססי ה'סלף' האמריקאית Hagie בתחילת 2016 וממשיכה את העמקת הפעילות וההשקעה בתחום המרססים בכלל, ומרססי ה'סלף' בפרט אצל ג'ון דיר.
King Agro היתה חברה פרטית בבעלות משפחתית שמעסיקה 180 עובדים, ובמהלך 30 השנים האחרונות בהן עסקה בפיתוח והתמחות במוצרים על בסיס סיבי פחמן הפכה לאחת המומחיות המובילות בתחום, עם דגש על פיתוחים בתחומי החקלאות. עם העברת הבעלות לידי ג'ון דיר הודיעה זו האחרונה כי שם ולוגו החברה יישארו, לעת עתה, כמו גם בסיס הלקוחות של החברה שאינם מתחום החקלאות.

מרסס ג'ון דיר עם זרועות מסיבי פחמן מתוצרת King Agro

מרסס ג'ון דיר עם זרועות מסיבי פחמן מתוצרת King Agro

רכישת King Agro מלמדת כי בג'ון דיר מתכוונים להעמיק ואף להגביר את מעורבותם בתחום "הגנת הצומח" עם היצע שילך ויתרחב, ובמקביל ייעשה איכותי, יעיל ותחרותי יותר בשוק בו שולטות בעיקר יצרניות אירופאיות קטנות. השינויים העוברים על החקלאות בעולם, בעיקר אלו הקשורים בהגדלת שטחי הגידול, היקפי העבודה וההתייעלות בכל תחום, דורשים כיום ציוד גדול, יעיל ומהיר ככל הניתן. בין יתר השיטות להגיע לכך יש כמובן להצטייד בידע ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ורכישת מומחית לייצור רכיבים מסיבי פחמן – חומר קל וחזק ממתכת – מהווה אם כן צעד הגיוני.