Toro Outcross 9060
Toro Outcross 9060

Toro Outcross 9060

מומחית הציוד המקצועי לגינון האמריקאית טורו (Toro) משיקה את ה-Outcross 9060 – הכלי הראשון המשלב בין רכב עבודה (UTV) לבין טרקטור, כפי שהוא מוגדר אצל היצרנית. זהו כלי עבודה רב תכליתי המיועד לתפקד בכל המשימות הכרוכות בתחזוקת מדשאות מקצועית (כולל מגרשי גולף), עבודות תחזוקה ושירות מוניציפליות (דוגמת טיאוט כבישים), חקלאות (פיזור דשן, ריסוס, הובלת מטען וכיו"ב) ועוד. בטורו מסבירים כי הרעיון המרכזי שעמד מאחורי השקת שעטנז ייחודי זה לשוק היה השילוב בין תכונות רכב תפעולי/עבודה קל יחסית, לבין טרקטור קומפקטי – שהוא כבד משמעותית, כאשר בעיקר על משטחי דשא מדובר במגבלה. ה-Outcross 9060 מתיימר לדעת לנוע על מדשאות ללא חשש פגיעה, הודות למשקלו הנמוך ביחס לטרקטור ולצמיגים הרחבים בעלי לחץ האוויר הנמוך.

Toro Outcross 9060

Toro Outcross 9060

המנוע המשרת ב-Toro Outcross 9060 מגיע מיאנמר – 2.1 ליטר 4-צילינדרי המייצר כ-60 כ"ס. העברת הכוח היא הידרוסטטית (2 שלבים) ויציאת הכוח האחורית (PTO) מציעה הספק מרבי של 51 כ"ס. מהירות הנסיעה המרבית היא 35 קמ"ש.
טורו Outcross 9060 בנוי באופן מאסיבי בהרבה מהמקובל אצל רכבי עבודה סטנדרטיים (קוואסאקי מיול, פולריס ריינג'ר וכיו"ב), הודות לכך יכול לשאת יותר משקל, לגרור יותר משקל וכפועל יוצא גם להפעיל ציוד וכלי עבודה כבדים ומאסיביים יותר, עד כדי התאמה לעבודה עם כף קדמית – אחת האופציות הרבות המוצעות עבוד כלי זה על ידי טורו; הכף המוצעת על ידי טורו עבור כלי חדש זה מסוגל להרים מטען עד למשקל 1.0 טון לגובה מרבי של 2.7 מ'. משקל העבודה של הכלי נע בין 2.3 ל-3.0 טון בקירוב, תלוי באבזור ובסוג הארגז.

Toro Outcross 9060

Toro Outcross 9060

לטובת יכולות תמרון גבוהות, זריזות והתאמה לעבודה גם במקומות צפופים וקשים לגישה מוצע ה-Outcross 9060 עם הינע כפול והיגוי כפול.
ב-Toro מדגישים כי ה-Outcross 9060 מסוגל להתחבר לכל כלי עבודה רלוונטי בשוק, גם לא מתוצרת Toro, בתנאי שהוא בנוי לפי הסטנדרטים המקובלים והוא מתוכנן לחיבור 3 נקודות ו/או לתפעול הידראולי. רשימת התוספות המקוריות ארוכה במיוחד, והיא מאפשרת למעשה להתאים ו"לתפור" את כלי העבודה המתאים ביותר למגוון רחב של צרכנים. כך ניתן, למשל, לקבל את ה-Outcross 9060 עם עמדת מפעיל פתוחה (מסגרת בטיחות וגגון בלבד) או קבינה סגורה וממוזגת. ניתן להזמין מתוך מגוון רחב של צמיגים וחישוקים – מכאלו המותאמים לעבודה על אספלט או מצע קשה, עבור בצמיגים מיוחדים למדשאות ועד לצמיגים 'חקלאיים' לטובת יכולת תנועה ראויה בשטח קשה לעבירות.

Toro Outcross 9060

Toro Outcross 9060

גם אופציות ההעמסה והובלת המטען הן מגוונות, ומעבר לארגז הקומפקטי המגיע עם הכלי כסטנדרט, ניתן להזמין משטח גדול יותר כבסיס להתקנת ציוד, ציוד ייעודי לחיבור מאחור או ארגז גדול יותר עליו ניתן להעמיס מטען עד משקל של למעלה מ-2.0 טון. כושר הגרירה המרבי, אגב, של הטורו Outcross 9060 שייך בהחלט לקטגוריה גבוהה מקטגוריות רכבי העבודה המוכרים, עם נתון מרשים האומר קרוב ל-7.3 טון!
טורו תחל בשיווק ה-Outcross 9060 לקראת הקיץ הקרוב. טרם פורסם המחיר. יבואנית טורו לארץ היא חברת ר.ט כהן.