Pöttinger Pionier
,

זיכיון Pöttinger לפלדמן

מטה Pöttinger ב-Grieskirchen/אוסטריה

מטה Pöttinger ב-Grieskirchen/אוסטריה

ענקית המיכון החקלאי האוסטרית Pöttinger – המדורגת במקום ה-14 מבין יצרניות המיכון והציוד החקלאי בעולם, עם מחזור מכירות של למעלה מ-300 מיליון יורו בשנה – מבצעת 'עליה' לישראל; לאחר חודשים ספורים של 'החדרה שקטה' לשוק הישראלי, מודיעה חברת פלדמן ממפרץ חיפה, בין היתר יבואנית המיכון החקלאי של קייס וניו הולנד, על קבלת הזיכיון לייבא ולשווק את מוצרי המותג האוסטרי הוותיק בארץ.

מקצרה ממונעת Pöttinger הנגררת על ידי סוסים

מקצרה ממונעת Pöttinger הנגררת על ידי סוסים

Pöttinger החלה דרכה ב-1871 באוסטריה והיא נוהלה על ידי בני המשפחה ברצף עד 2016, אז פרשו בני הדור הרביעי ממשרות הניהול בחברה והניהול הועבר אל צוות של חמישה מומחים ומנהלים מקצועיים בתחומם. החברה נמצאת עדין במלואה בידי משפחת Pöttinger.
החברה האוסטרית החלה דרכה כיצרנית ציוד לקציר ואיסוף תבואות שנגרר והופעל על ידי סוסים, במטרה "לפשט וליעל את עבודות החקלאות בשדה", כפי שהצהירה בשעתו.

Pöttinger Heuraupe

Pöttinger Heuraupe

העברת עבודות כפיים מסורתיות וקשות, דוגמת קציר ירק או דגנים, איסוף התבן והובלתו לידי ציוד ממוכן היתה בגדר מהפיכה במרכז אירופה באותה העת, וב-Pöttinger הציעו את הציוד הנכון בזמן הנכון, מה שהפך מהר מאוד להצלחה מסחרית. לאחר פיתוח והחלת שיווק ציוד קציר מגוון הצטרפו להיצע מכבשיי חציר, קוצצות קש, מקצרות, מתחחות ועוד. המותג רכש לעצמו שם של יצרן ציוד איכותי ביותר, ומהר מאוד הפך המותג Pöttinger למוכר במדינות נוספות באירופה, כאשר במקביל העסק התפתח, גדל, צמח והרחיב את כושר הייצור והשיווק.
בין היתר פתחה Pöttinger בשנות ה-60' מסית ואלים – מכונה האוספת ומסיתה את הירק/קש הקצור לכדי 'ואל' אחד, החוסכת עבודה רבה שבוצעה עד להופעתה ידנית, של גירוף, גירוד וריכוז הירק הקצור לכדי 'ואל' אחד לצורך ייבושו או איסופו. במקביל להתפתחות הטרקטורים הפכה ה-Pöttinger Heuraupe ("זחל החציר"), כפי שכונתה המכונה, ללהיט מכירות שהתקבל באהדה רבה בעיקר בשטחים החקלאיים ההרריים במרכז אירופה – אוסטריה, גרמניה ושוויץ.

Pöttinger Pionier

Pöttinger Pionier

ב-1963 השיקה Pöttinger את עגלת איסוף הירק הסדרתית הראשונה – פרי פיתוחה, מוצר שלמעשה שינה את פני החקלאות באירופה שהפך לסוג ציוד חקלאי בסיסי בכל משק מאז. Pöttinger היא כיום יצרנית עגלות איסוף הירק בגדולה בשוק. ב-1975 נרכשה יצרנית מחרשות לציוד לעיבודי קרקע גרמנייה וותיקה, ובכך התרחב היצע החברה לתחומים נוספים של ציוד חקלאי.

Pöttinger Novacat X8

Pöttinger Novacat X8

התרחבות משמעותית נוספת בהיצע הציוד החקלאי של החברה התרחשה ב-2001, עת נרכשה חברה גרמנית נוספת שהתמחתה במזרעות – ציוד שהתווסף מאז לארסנל. מאז תחילת שנות ה-2000 מרחיבה Pöttinger את תחומי פעילותה באופן עקבי, עם כניסות לתחומים נוספים בעולם הציוד החקלאי, בהם מכבשי חציר, מקצרות, מתחחות ועוד.

Pöttinger MEX 6

Pöttinger MEX 6

Pöttinger Vitasem A302

Pöttinger Vitasem A302

Pöttinger מייצרת כיום מגוון רחב מאוד של ציוד ומיכון חקלאי, הכולל בין היתר מקצרות, מכסחות, מחרשות, מתחחות, עגלות לאיסוף ולהובלת ירק, מקצרות ירק נרתמות, מזרעות, מכבשים, מגובים ועוד. החברה נחשבת כמובילה בטכנולוגיה, באיכות מוצריה ובלא מעט חידושים, פיתוחים ופטנטים הרשומים על שמה. רוב הציוד של החברה – כ-85% – מיוצא מאוסטריה אל שווקים נוספים, בעיקר באירופה.

Pöttinger SERVO 35S

Pöttinger SERVO 35S