ניו הולנד FR920
,

הענק הצהוב מתחיל לעבוד (וידאו)

ניו הולנד FR920

ניו הולנד FR920

ניו הולנד החלה לשווק ולמכור את הקומביין לירק הגדול והחזק אי פעם מתוצרתה – ניו הולנד FR920.
גולת הכותרת בדגם החדש היא ללא ספק יחידת הכוח האימתנית; מדובר במנוע V8 החדש, המתקדם ורב העוצמה שפותח ומיוצר על ידי אגף המנועים התעשייתיים בפיאט – FPT – שנפחו למעלה מ-20 ליטרים והספקו כאן עומד על 911 כ"ס המוצעים בטווח של 1,800-2,000 סל"ד; נתון זה הופך את הניו הולנד FR920 לקומביין לירק השני החזק אי פעם, כאשר רק מלך ההספק בסגמנט – קרונה Big X 1100 – חזק ממנו, עם נתון הספק מרשים בהחלט של 1,110 כ"ס.

הקומביינים לירק החזקים בייצור:

  1. קרונה Big X 1100 (הספק מרבי 1,110 כ"ס)
  2. ניו הולנד FR920 (הספק מרבי 911 כ"ס)
  3. קלאאס יגואר 980 (הספק מרבי 884 כ"ס)
  4. פנד קטנה (Katana) 85 (הספק מרבי 850 כ"ס)
    קרונה Big X 850 (הספק מרבי 850 כ"ס)
  5. ג'ון דיר 8800 (הספק מרבי 843 כ"ס)
  6. קלאאס יגואר 970 (הספק מרבי 775 כ"ס)
  7. ג'ון דיר 8700 (הספק מרבי 766 כ"ס)
  8. קרונה Big X 770 (הספק מרבי: 753 כ"ס)

ניו הולנד FR920 משווק במדינות אירופה (מה שהופכו לרלוונטי גם עבורנו) ובצפון אמריקה כספינת הדגל החדשה של המותג האמריקאי במקור, השייך כיום לקונצרן פיאט האיטלקי. הקומביין החדש מוצע עם 3 מערכי קיצוץ וחיתוך לבחירה, לפי הדרישה, בהתחשב בתנאי השטח, האקלים, סוג הירק, המטרה לקציר (מזון לבע"ח או ביו גז) וכיו"ב. בניו הולנד טוענים כי גרסה זו כוללת מכלולים פנימיים שונים מחוזקים, במטרה לעמוד בעוצמת המנוע הגבוהה במיוחד ולאפשר העברה יעילה ורציפה של כוח זה אל הקרקע, דרך הגלגלים או מערכי הזחל – אופציה איתה ניתן להזמין קומביין זה. בתוך כך חוזקו תיבת ההילוכים ותיבות ההעברה וכל מנגנון האיסוף, החיתוך והקיצוץ; זה כולל שיניים, צירים, להבים, מיסבים, צירים וחלקים נוספים מוגדלים ומחוזקים, לאפשר לקומביין מיצוי מלא של תוספת ההספק המוצעת על ידו, בהשוואה לדגמים 'חלשים' יותר בסדרה.

ניו הולנד FR920

ניו הולנד FR920

גם מערכת ההינע מוגדרת כ-Heavy Duty, היא מכאנית וכוללת מכלולים מאסיביים ומחוזקים ביחס ליתר הקומביינים בסדרה, שוב – במטרה לעמוד כראוי בניהול הכוח הרב אותו מספק המנוע. מערכת ההינע הסופי מתיימרת להצליח להעביר עד 60% יותר מומנט אל הגלגלים הודות להספק הגבוה ולהיותה מאסיבית וחזקה במיוחד. תכונה זו נועדה גם בכדי "להסתדר" עם התקנת גלגלים רחבים יותר או בקוטר כולל גדול יותר, במידת הצורך. בכך מתאים קומביין זה לא רק לעבודה אינטנסיבית במיוחד ובמהירויות גבוהות, אלא גם לעבודה יעילה בתנאי השטח הקשים שבנמצא.
ניו הולנד מיוצג בארץ על ידי חברת נ. פלדמן מחיפה