קלטרת Väderstad BreakMix
קלטרת Väderstad BreakMix

קלטרת Väderstad BreakMix

Väderstad השבדית משיקה להבים מתחלפים חדשים לקלטרות תחת השם BreakMix. לדברי אנשי היצרנית מדובר במבנה ובתצורה חדשים המבטיחים רמת ערבוב, הפיכה, אוורור ופיזור שווה חסרת תקדים שלל האדמה המעובדת, כאשר בנוסף ניתן לבצע פעולות אלו במהירות גבוהה מבלי לפגוע באיכות ובאחידות 'פתיחת' האדמה. להב ה-BreakMix מתיימרת לשחרר ולאוורר את שכבות האדמה העמוקות יותר אליהן הוא מגיע (עד 30 ס"מ), וככל שעולים מעלה עד אל פני האדמה – להפוך ולערבב את האדמה באופן אינטנסיבי ואחיד. ב-Väderstad טוענים כי באמצעות להבים חדשים אלו תבצענה הקלטרות פעולה יעילה, איכותית ונקייה יותר, מה שיוביל מן הסתם להעלאת התפוקה ולניצול מיטבי של יכולת עיבוד האדמה.

קלטרת Väderstad BreakMix

קלטרת Väderstad BreakMix

אנשי Väderstad מסבירים כי מבנה להבי ה-BreakMix מדמים שילוב פעולות של שני להבים שונים לעיבודי אדמה: בעומק מדמה פעולתו פעולת מערג, בשל פתיחת האדמה והפרדה בין השכבות בכדי לבצע חריצים וסדקים אופקיים. בחלק העליון מדובר בפעולה המדמה פעולת להב דו צדדי של מחרשה ההופך את האדמה ומטיל אותה לשני הצדדים בשווה, אך לעומק נתון. הרעיון הוא לבצע חדירה עמוקה אל האדמה בכדי להקל את החדרת המים והאוויר בעומק (10-30 ס"מ), ולערבב ולהפוך רק את שכבת האדמה בה נמצא רוב החומר האורגני, שצריך להירקב והיטמע באדמה (פני הקרקע עד 10– ס"מ).
להבי ה-BreakMix עשויים שני סוגי פלדה קשיחה ועמידה, עם הבטחה ל"אורך חיים ארוך במיוחד". Väderstad תציע את להבי ה-BreakMix החדשים שלה החל ממאי הקרוב (2018), באממצעות סוכניה ברחבי העולם. יבואנית המותג לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור