דה-וולף Structural 30
,

מזרעה קומפקטית לתפוחי אדמה

דה-וולף Structural 30

דה-וולף Structural 30

DeWulf הבלגית החלה בשיווק מזרעת תפוחי אדמה חדשה המיועדת לשלוש שורות. מדובר במזרעה Structural 30 שנחשפה לראשונה בסוף 2017 במסגרת תערוכת Agritechnica בגרמניה, ועתה מתחילים דגמים ראשונים להימסר ללקוחות, לקראת עונת 2018. אנשי מומחית הציוד לירקות שורש מדגישים כי המאמץ העיקרי שהושם בעת תכנון המכונה התמקד במזעור הפגיעה והפחת של תפוחי האדמה המיועדים לזריעה, במקביל לתפוקה הגבוהה ולקצב הזריעה המהיר. בין היתר מתאפשר מזעור הפגיעה דנן הודות לטכנולוגיה המכונה בדה-וולף Wave Belt, שעיקרה עיצוב היריעה המובילה את תפוחי האדמה מהמיכל אל מערכת ההטמנה בצורה גלית (לרוחבה), ובכך מובל תפוח האדמה במישרין אל פתח היציאה המיועד, מבלי שהוא מיטלטל ומועף מצד לצד, כמקובל וכצפוי מעל למצע חלק ומיושר. מערכת זו לא רק ממזערת למינימום את הפגיעה הירק עצמו, אלה היא מהווה גם ייתרון ברור בזריעה בשיפועים, בעיקר בשיפועי צד, שכן הודות ל- Wave Beltתפוחי האדמה מגיעים למנגנון ההטמנה באופן שווה משני הצדדים. אנשי דה-וולף טוענים כי מזרעה חדשה זו מבטיחה אחידות בזריעה בכל תנאי וכפועל יוצא: תפוקה גבוהה ונוחות בעבודה. ניתן, אגב, בהתאם לצורך להסב בקלות רבה את המזרעה משלוש שורות לשתיים בלבד.
עוד מערכת מתקדמת התורמת ליעילות בעבודה בכל תנאי מכונה Inclino Master. מדובר במנגנון השומר בכל רגע נתון את מיכל תפוחי האדמה מאוזן ביחס לכדור הארץ, בלי קשר למיקום יתר חלקי המזרעה, ובכך מובטחת זרימה קבועה ואחידה של תפוחי אדמה אל מנגנון ההטמנה, גם בעת עבודה על שטח משובש או משופע.
דה-וולף Structural 30 מתוכנן לזרוע 3 שורות בערוגה אחת, ובכך "מגיבה היצרנית לדרישה הגוברת בשוק למזרעות כגון אלו", כפי שמוסבר בהודעה לעיתונות. יבואנית DeWulf לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור