,

קייס: התוספת למשתלות


מחלקת הצמ"ה בקייס (CASE) משיקה תוסף חדש ליעה אופני זעיר (מיני מעמיס) המיועד לעבודה במשתלות, בגינון, בשירות המוניציפלי ובכל תחום שתילה אחר. מדובר במזלג הידראולי, בו ניתן לכוון את הרוחב (המרחק בין שתי זרועות המזלג) מתוך תא המפעיל, במפתח הנע בטווח שבין כ-25 עד כ-112 ס"מ.
בסיס הרעיון הוא בשתי קורות הניתנות להתקנה פשוטה על זרועות המזלג, כאשר תצורתן אינה אופקית בדומה לאלו האחרונות אלא אנכית, קרי: שטח המגע הגדול יותר הוא במאונך, לטובת יכולת אחיזה ולפיתה משופרת. בכך ניתן ללפות עציצים גדולים או גושי שורש כבדים של עץ או שיח, באמצעות צמצום או הגדלת המרחק בין הזרועות בעת הצורך, ובאותה הקלות ניתן להסיר את התוספות ולחזור לעבוד עם המזלג כמזלג הרמה רגיל, למשטחים וכיו"ב.
בקייס, אם כן, מדגישים הן את הערך המוסף שבתוספת זרועות אלו להתאמה לעבודות הרמה מצידי האובייקט, והן את החיסכון ברכישת שני סוגי זרועות מזלג שונות, או מערכת לפיתה בפני עצמה. כך יכול, למשל, קבלן פיתוח או גינון, להשתמש באותו הכלי – הן להובלת סלעים כבדים והן להובלה בטוחה של עצים בוגרים על שורשיהם, כאשר כל שעל המפעיל לבצע הוא הוספת או הסרת התוספת המתלבשת על זרועות המזלג.
יבואנית הציוד המכני ההנדסי של קייס לארץ היא חברת קרסו מוטורס.