מעמיס אופני ג'ון דיר 344L
,

מעמיס חדש לרפתות מג'ון דיר

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

ג'ון דיר משיקה מעמיס אופני קומפקטי חדש תחת השם ג'ון דיר 344L; מדובר במחליפו של המעמיס הוותיק ג'ון דיר 344K אך למעט הגלגלים – זהו כלי חדש לגמרי שתוכנן מחדש מן המסד לטפחות. מה שעוד נותר דומה ביחס לדגם היוצא הוא ההיגוי הייחודי; ב-344L מיושם מבנה שונה מהמקובל על-פי רוב בסגמנט זה, כאשר במקום שלדה פירקית בלבד, משולבים ב-344L החדש שלדה פירקית והיגוי אחורי – בדומה למאפיינים שהוצעו גם ב-344K; הסרן הקדמי נותר קשיח, בעיקר לטובת עמידות ויכולת נשיאה גבוהות. בג'ון דיר טוענים, בצדק מן הסתם, שבאופן זה מוצעות זווית צידוד ורדיוס סיבוב טובים משמעותית ביחס למה שניתן להגיע אליו בתצורה המקובלת, ונתון זה מהווה פרמטר חשוב במיוחד בעבודה בסביבה צפופה כמו רפתות, דירים, אורוות וכיו"ב – מרחב המחיה הטבעי של מעמיס זה. כלי זה מיועד גם לעבודה במשתלות, בפיתוח נופי, אצל קבלני גינון, חציר, באורוות ועוד. עוד נטען כי השילוב בין סרן קשיח וקבוע מלפנים, לבין מרכב פירקי והיגוי אחורי, מצמצם מאוד את יכולת ההרמה בכף במצב שהכלי ישר לבין מצב בו הוא מצודד. בכך מוצעת עבודה חלקה, יעילה ובטוחה יותר, שכן על-פי ג'ון דיר באופן כזה משולבים ההיגוי החד ביותר עם רדיוס הסיבוב הקטן ביותר, יחד עם מירב היציבות והעמידה בעומסים גבוהים המושגים מלפנים, הודות לסרן הקבוע והקשיח.

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

באופן תמוה לא פורסמו מפרטים טכניים מלאים, למעט כמה נתונים בסיסיים, כמו משקל העבודה שעלה במקצת ביחס ל-344K לכדי כ-8.9 טון, ההספק – שעלה אף הוא מ-97 ל-106 כ"ס (מאותו מנוע ג'ון דיר 4.5 ליטר) וגובה ההרמה המרבי, שצמח מ-366 ל-372 ס"מ בציר הכף. גם כושר ההרמה המרבי צמח במעט, והוא עומד ב-344L החדש על 5.75 טון בצידוד מלא, בהשוואה ל-5.68 טון מרביים בצידוד מלא ב-344K. שינוי משמעותי נוסף הוא בתיבת ההילוכים – שגם אודותיה לא פורסמו פרטים – המאפשרת עתה מהירות נסיעה מרבית של 40 במקום 30 קמ"ש.
הקבינה חדשה לגמרי, ואת זאת קל לזהות ויזואלית בהשוואה בין ה-344K למחליפו, ה-344L; התצורה החדשה מגובה עם מרווח פנים נדיב יותר, מבטיחים בג'ון דיר, הנדסת אנוש טובה משמעותית, יחידות כיסא, היגוי וקונסולת מחוונים ומתגים חדשות לגמרי הכוללת יחידת ג'וי-בטיק חדשה, עם עוד אפשרויות שליטה וביצוע. חדשות הן גם הדלתות והשמשות, המבטיחות שדה ראיה טוב יותר.
כל יחידת הכף תוכננה מחדש והיא כוללת מנגנון חיבור וניתוק מהירים חדש הניתן לתפעול מתוך הקבינה. בג'ון דיר מבטיחים כי מעבר לעמידות הגבוהה יותר המוצעת עם המערכת החדשה, מתאימות הזרועות והבוכנות ההידראוליות החדשות טוב מבעבר לעבודה (גם) עם מזלג.
שיווקו של המעמיס החקלאי החדש 344L יחל באביב הקרוב בצפון אמריקה. יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם.

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L