הונדה 3E-D18
הונדה 3E-D18

הונדה 3E-D18

הונדה היפנית חושפת קונספט מעניין של מעין טרקטורון חשמלי אוטונומי, ה"יודע" לפעול עצמאית וללא רוכב בשטחים קשים לתנועה, בכלל זה באיזורי סכנה בהם רצוי להימנע מלהכניס בני אדם, בשר ודם. ה'טרקטורון הרובוטי' מכונה הונדה 3E-D18 והוא נחשף לציבור לראשונה במסגרת תערוכת הטכנולוגיה והחדשנות CES שנערכה זה עתה בלאס ווגאס, ארה"ב. הונדה חשפה את הטרקטורון הרובוטי כ"פלטפורמה פתוחה", מזמינה יצרניות וממציאים נוספים להמשיך ולפתח מערכות ויישומים להתקנה עם כלי זה. הכלי פותח על ידי מחלקת המחקר והפיתוח של הונדה בארה"ב.
הרכב הרובוטי מיועד לפעול במשימות יערנות, כיבוי אש, תעשייה וחקלאות; הרעיון הבסיסי הוא ביכולתו לשנע מטען ממקום למקום באופן עצמאי, גם בשטח קשה לעבירות, ומכאן פוטנציאל השימוש שלו הוא עצום ורחב.

הונדה 3E-D18

הונדה 3E-D18

פוטנציאל השימוש החקלאי, המעניין אותנו, הוא נרחב ומגוון ומזכיר יכולות של טרקטור קומפקטי, אך עם רמות זריזות, עבירות ומהירות גבוהות משמעותית. כבסיס להונדה 3E-D18 משמש טרקטורון כפול הנעה של היצרנית, אך לאחר שעבר שינויים ועדכונים משמעותיים: המנוע הקונבנציונלי פינה מקום למצברים וההינע נעשה באמצעות 4 מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל – המונעים ונשלטים באמצעות מחשב מרכזי. זה האחרון מקבל משימות לביצוע, ו"יודע" הודות למידע הנאסף מחיישנים המזהים את הדרך ומכשולים בה, יחד עם מידע אודות המיקום באמצעות GPS את מיקומו במרחב בכל רגע נתון. הגלגלים הם ללא אוויר, כאשר החישוק משמש גם כמשכך – ייתכן שמדגם ה-Tweel של מישלין או קונספט דומה.

הונדה 3E-D18

הונדה 3E-D18

בין יתר היישומים החקלאיים עליהם כבר חשבו בהונדה, ושהטכנולוגיות לגביהם כבר קיימות וישימות, הם מערכות קטיף אוטומטיות לפירות, ריסוס ודישון, עיבודים קלים, הובלות מטענים למרחק, העברות ואספקת ציוד לשטח, רעיית צאן ובקר, ניקוי וקירוב מזון לבעלי חיים, טיאוט ועוד.
פרוייקט ה-3E-D18 של הונדה נמצא בשלביו הראשוניים כאשר אין כל הצהרה בדבר הכוונה לייצרו באופן סדרתי בזמן הקרוב. אבל, הפוטנציאל הקיים והיכולות המרשימות המוצעות כבר כיום סביב הרעיון העומד מאחורי הקונספט, מעוררים עניין רב הן אצל הונדה וספקיות שלו, והן אצל לקוחות פוטנציאליים, המאמינים בעיקר שכלי כזה – לכשיקרום פלסטיק ומצברים – יכול להציע אלטרנטיבה אטרקטיבית ותחרותית ביותר למגוון רחב של יישומים חקלאיים המבוצעים כיום או על ידי עובדים אנושיים או על ידי ציוד איטי, מסורבל ויקר משמעותית. ועל יתרונות ההינע החשמלי מיותר להכביר במילים…