קלאאס Smart Push bucket
,

ה'כף החקלאית' של CLAAS

קלאאס Smart Push bucket

קלאאס Smart Push bucket

אחת החדשות המשמעותיות מהעת האחרונה בתחום המיכון החקלאי היא ללא ספק כניסתה של ענקית המיכון החקלאי הגרמנייה – ויצרנית הקומביינים הגדולה בעולם – קלאאס, לתחום המעמיסים האופניים. הגידול המתמיד בגודל והיקפי עסקי החקלאות בעולם וההתמקדות במערכים ההולכים וגדלים בנפח פעילותם וגודלם, הפכו את המעמיסים ה'חקלאיים' לכלי ההולך ונעשה חשוב מדי שנה. עוד ועוד יצרניות מציעות 'שופלים חקלאיים' מתוצרתן, או מתוצרת אחרת תחת שמן (כמו במקרה של קלאאס, שהשופלים שלה מיוצרים עבורה על ידי ליבהר), במטרה להציע ללקוחות את כל הציוד הנדרש תחת קורת גג אחת. במסגרת זאת מהווה קלאאס חריג בתחום, למרות שכאמור מקור המעמיסים הוא משוויץ, מיקום מטה קונצרן ליבהר, שכן קלאאס היא כיום היצרנית היחידה בתחום המיכון החקלאי המציעה שופלים למגזר החקלאות בלבד – לצד כל יתר המיכון החקלאי אותו היא מציעה – לשימוש חקלאי בלבד. ישנן כמובן אינספור יצרניות המייצרות מעמיסים "חקלאיים", אך אלו רובם ככולם קומפקטיים יחסית, והם מהווים את ליבת הייצור של אותם היצרניות. חקלאי הנכנס כיום לסוכנות קלאאס גדולה באירופה, למשל, יוכל למצוא מגוון רחב ביותר של ציוד חקלאי, שיכסה את רוב אם לא כל דרישותיו: טרקטורים במגוון גדלים (75-530 כ"ס), קומביינים לירק ותבואות, מקצרות, מגובים, עגלות לירק, מכבשי חציר, מעמיסים טלסקופיים ומגוון תוספות ומערכות עזר מתקדמות להתקנה על ציוד חקלאי מגוון.
כאשר קלאאס השיקה את לין המעמיסים ה'חקלאיים' החדש שלה לא היו אלו שופלים של ליבהר בצביעה אחרת בלבד, אלא כלים שעברו התאמות במטרה להתאים ביתר שאת למשימות חקלאיות (תחום שליבהר לא עוסקים בו), כאשר מדובר בהתאמות ספציפיות ונקודתיות בכדי להופכם ליעילים במיוחד תחת ידי חקלאים. כך למשל שונו מיקומי אמצעי תפעול, מסך ופקדים בקבינה, מערכת הקירור הותאמה לעבודה בסביבה חקלאים (בין היתר באמצעות הוספת מנגנון היפוך סיבוב המניפות לצורך ניקוי), אופציה לקבל כבר בעת ההזמנה שלוש זרועות שונות לבחירה – לפי השימוש והצורך, מגוון רחב של סוגי כפות, לופתים ומזלגות וכיו"ב.

קלאאס Smart Push bucket

קלאאס Smart Push bucket

קלאאס Smart Push bucket

עתה מתווספת להיצע כף חדשה, שפותחה מן הסתם לשימוש חקלאי המכונה Smart Push bucket. מדובר בכף המוצעת בכמה גדלים ובנפח גדול – 1.76 עד 4.1 מ"ק, ועם יכולת נשיאת משקל של עד 4.1 טון, המצויידת במנגנון דחיפה מובנה המאפשר הוצאת תכולתה גם כאשר הכף במצב מאוזן לחלוטין, ללא הצורף להטותה לפנים לצורך שפיכה. הרעיון הוא לאפשר העמסת עגלות גבוהות בנפח גדול בכל פעולה, כאשר גובה ציר הכף הוא הגובה המקסימלי בו הכף יעילה, ולא נדרש לקחת בחשבון את הפסד הגובה הנדרש בשל הטייתה לפנים. במילים אחרות: המפעיל יכול להעמיס כמות גדולה של תערובת לבע"ח, למשל – כאמור עד 4.1 מ"ק בכל פעם – ולשפוך אותה בשיא גובה זרוע הכף ללא הפסד גובה בשל הצורך בהטיה. לחיצה על כפתור על ה'גו'י-סטיק' ומנגנון הידראולי בתוך הכף דוחף את תכולתה החוצה – בדומה לפעולת ריקון עגלות ירק שלא צריך להרים לטובת הריקון. בקלאאס טוענים כי מעבר ליתרון שבהשגת גובה שפיכה מירבי באופן זה, מדובר גם ביתרון עבור המפעיל בסעיפי תפוקה ויעילות, כמו גם הבטיחות, שכן המפעיל רואה בבירור בכל רגע נתון את המתרחש עם תכולת הכף הנשפכת.
זאת ועוד: מנגנון הדחיפה ההידראולי ניתן להתקנה או להסרה מהכף במספר פעולות פשוטות, למצבים בהם ניתן או רוצים להשתמש בכף ככף קונבנציונלית.
כף ה-Smart Push bucket ניתנת להתקנה גם על זרועות טרקטור או מעמיס טלסקופי. היא כוללת כסטנדרט מנגנון בקרת משקל, למניעת העמסת יתר היכולה לסכן את המפעיל ואת סביבתו. כאופציה מוצע מזלג לפיתה עליון המופעל הידראולית, לנוחות העמסת הכף בנפח מרבי.
יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.