טרקטור מסי פרגוסון עם מערכת בקרת לחצי אוויר של R&M

טרקטור מסי פרגוסון עם מערכת בקרת לחצי אוויר של R&M

קלאאס הגרמנייה רוכשת את מומחית מערכות ווסתי לחצי אוויר בצמיגים הגרמנייה אף היא – R&M Landtechniksysteme, להלן R&M. בתקופה בה עולה ובגוברת החשיבות של הצמיגים בכלל במיכון חקלאי, והיכולת לווסת ולשנות לפי הצורך את לחץ האוויר בהם תוך כדי עבודה, הופכת הטכנולוגיה המאפשרת זאת למבוקשת ומשמעותית.
R&M היא חברה פרטית שהוקמה על ידי חקלאים בגרמניה מתוך המשק הגדול שלהם, בתחילה כצורך פרטי ותוך זמן קצר במטרה להציע מערכות לוויסות לחצי אוויר לחקלאים נוספים. המערכות אותן פיתחה R&M הן מן הסתם להתקנה על ציוד בדיעבד, אך בקלאאס ישתמשו בטכנולוגיה ובידע המצטבר לפיתוח מערכות אינטגראליות לציוד החקלאי שלהם.
עבור קלאאס מדובר ברכישה אסטרטגית חשובה, בעיקר כיצרנית המתמחה בקומביינים על סוגיהם, סוג ציוד הנאלץ לפעול לעיתים באותה העונה, ואף באותו המועד והמקום מתנאי קרקע משתנים, בעיקר במדינות ברוכות גשמים. כיום מעבדים שטחים חקלאיים לתירס לתחמיץ, למשל, בידיעה שהקציר עלול להיערך בתנאי לחות גבוהים, אם לא תנאי קיצון, מה שאומר שציוד שאינו זחלי נאלץ לא רק להצטייד בצמיגי ציפה מיוחדים, אלא גם ביכולת לווסת את לחץ האוויר בצמיגים. שוק נוסף משמעותי – באירופה בעיקר, אצלנו הוא לא מוכר – הוא שוק העגלות להובלת חציר, קש, ירק וצמחייה קצוצה לתחמיץ מהשטח, דרך כביש סלול ועד למרכז המזון. עבור עגלות אלו נושא התנגדות הגלגול עם הקרקע והיכולת "לצוף" ותפקד גם בתנאי בוץ קשים היא קריטית, ומכאן שכיום נכנסת יותר ויותר האפשרות להציע מערכות וויסות לחצי אוויר גם בעגלות כאלו.
וכמובן – הטרקטורים, שכיום אצל המתקדמים והגדולים שבהם מהווה מערכת לוויסות לחצי אוויר ציוד כמעט מובן מאליו. היכולת לפתח ולייצר מנגנונים לוויסות לחצי אוויר In House מהווה אם כן ייתרון מהותי עבור יצרן מיכון חקלאי הנע על צמיגים, ובקלאאס – חברה המעוניינת להתמקם כיצרנית פרימיום גם בתחום הטרקטורים – טכנולוגיה כזו היא כמעט מובנת מאליה.

טרקטור פנד עם מיכל דשן נוזלי נגרר עם מערכת בקרת לחצי אוויר של R&M

טרקטור פנד עם מיכל דשן נוזלי נגרר עם מערכת בקרת לחצי אוויר של R&M

בקלאאס לא פורסמו פרטים אודות היקף העסקה, אך נמסר כי בשלב הראשון תפותח מערכת שתוצע כאופציה בטרקטורים הגדולים של היצרנית, לטובת העלאה והורדה מהירה של לחצי אוויר במטרה להקל ולפשט את המעבר בנסיעה מהשטח לכביש והפוך. בכך היא תצטרף לאופציה נוספת – מערכת זחלים המכונה Terra Trac המוצעת עתה גם בטרקטורים הגדולים של קלאאס, עבור אלו שנשארים נאמנים לגומי ממולא האוויר.
יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.