סאמה Explorer TB
סאמה Explorer TB

סאמה Explorer TB

זמן קצר לאחר חשיפת סאמה Argon החדש חושפת סאמה האיטלקייה את ה-Explorer TB החזק במקצת; כמו סדרת ה-Argon כך מיועד גם ה-Explorer TB לשרת כטרקטור רב משימתי במשק הקטן או הבינוני, אף הוא מציע דרגה אחת גבוהה יותר ברמות ההספק, עם גרסאות המציעות 102 או 113 כ"ס (סאמה אקספלורר TB 105 וסאמה אקספלורר TB 115, בהתאמה), לעומת טווח הספק של 65-100 כ"ס בקירוב, בארגון. בסאמה רואים בטרקטורים אלו כלים המותאמים למגווון עבודות המשק, כמו גם לעבודות במטע ולגידול ירקות.

סאמה Explorer TB

סאמה Explorer TB

המנוע הוא מסדרת ה-FARMotion של SDF – החברה-האם של SAME, והוא מוצע כאן בתצורת 4 צילינדרים ובנפח כולל של 3.85 ליטר.
תיבת ההילוכים היא מכאנית-מסונכרנת עם 5 מהירויות המוצעת בכמה גרסאות: כבסיס – 10+10 עם 'רוורסר'; 20+20 ו-40+40 הכוללת קבוצת הילוכי זחילה. אופציה נוספת היא מערכת Stop&Go המשככת את הבלימה וההאצה וניתנת לתפעול באמצעות דוושת הבלם בלבד, במטרה להקל את העבודה – בעיקר עם כף קדמית – ולמנוע שחיקה ובלאי מוגברים במערכות המכאניות.

סאמה Explorer TB

סאמה Explorer TB

עבור המזמין מוצעות ארבע אופציות שונות למהירויות יציאת הכוח:540, 540ECO, 1000 ו-1000ECO, כאשר בכולן התפעול והחיבור/ניתוק הם אלקטרו-הידראוליים. כאופציה מוצעת גם יציאת כוח קדמית והכנה – כולל יציאות הידראוליות – למעמיס קדמי. יודגש כיי הסרן הקדמי מאסיבי דיו לשאת כף, והוא תוכנן ככזה במקור. בסאמה טוענים עוד כי מרכז הכובד הנמוך בדגמים אלו הופך אותם ליעילים ובטוחים לעבודה גם עם כף קדמית, וכי מערכת הבלמים מאסיבית במיוחד (דיסקים טבולים) נועדה לאפשר זאת ביתר שאת. כתוצאה מהורדת המרכב מטה נוצרה בליטה במרכז רצפת עמדת המפעיל המחפה על תיבת ההעברה, ש"צפה" אל תוך הרצפה. גובה חופת המנוע עומד על 152 ס"מ בנקודה הגבוהה ביותר שלו.

סאמה Explorer TB

סאמה Explorer TB

סאמה אקספלורר TB מוצע רק עם תא מפעיל פתוח, אך עם שתי גרסאות של קשת הגנה לבחירה, בשני גבהים שונים – האחת קשיחה והשנייה ניתנת לקיפול. בסאמה מדגישים כי סביבת המפעיל עוצבה מחדש בסדרה החדשה, בעיקר בכל הקשור לסידור מחדש של אמצעי התפעול, המתגים והידיות – שגם נצבעו מחדש בצבעים שונים לפי חלוקה לקבוצות ושימוש. כל עמדת המפעיל – מהרצפה ועד למושב – יושבת על משככים הממזערים את הוויברציות והרעש. התצוגה דיגיטלית.

סאמה Explorer TB

סאמה Explorer TB

רשימת האופציות הנוספות לבחירה ארוכה ומגוונת ונועדה לאפשר ללקוח לקלוע באופן המדוייק ביותר לצרכיו. כך למשל מוצעות מהמפעל מגוון אופציות לגלגלים (מאחור, למשל, מוצעים חישוקים בקוטר 24" עד 30"); מערכת ההיגוי ההידראולית מוצעת גם עם מנגנון המכונה Steering Double Displacement, המגביר את הספיקה ההידראולית למנגנון ההיגוי ומאפשר מהירויות צידוד מהירות פי שתיים (זאת אומרת: לסיבוב מלא של ההגה מצד לצד נדרשת חצי מכמות סיבובי ההגה); הזרועות האחוריות מוצעות גם בגרסה מחוזקת המאפשרת הרמת עד למעלה מ-4.5 טון (הסטנדרטיות מאפשרות הרמת 3.6 טון); זרועות קדמיות אופציונליות מציעות כושר הרמה של 2.1 טון, ועוד. מיבואנית סאמה לארץ – חברת צ.ל.ע מעמק חפר – נמסר כי יבוא דגם זה נשקל בחיוב

סאמה Explorer TB

סאמה Explorer TB